تبلیغات


 آموزش تعمیرات وانت مزدا 2000i
آموزش تعمیر وانت مزدا 2000
آموزش تعمیرات مزدا 2000

 فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206 Tu3
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات مزدا 3
آموزش تعمیرات مزدا 3
فیلم تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات خودروی X33
آموزش تعمیرات خودروی x33
آموزش تعمیر سوزوکی کیزاشی
آموزش تعمیرات سوزوکی کیزاشی
 آموزش تعمیرات سیتروئن c5
آموزش تعمیرات خودروی سیتروئن c5
آموزش تعمیر فولکس گل
آموزش تعمیرات فولکس گل
  آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیر mvm 530
آموزش تعمیر mvm 530

 آموزش تعمیرات مگان
آموزش تعمیرات مگان
  آموزش تعمیرات پژو 407
آموزش تعمیرات پژو 407
  آموزش تعمیرات mvm110
 mvm 110 آموزش تعمیرات
 فیلم آموزش تعمیرات پراید

 فیلم آموزش تعمیرات موتور ملی ef7
فیلم آموزش تعمیر موتور ملی ef7
  فیلم آموزش تعمیرات موتور پژو/ سمند /پرشیا
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 405 سمند پرشیا
 فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
 جزوات آموزشی سمند -سورن -سریر- ef7
آموزش تعمیرات تمامی مدل های سمند

 جزوات آموزشی تندر
90

آموزش تعمیرتندر 90

 فیلم آموزش تعمیر موتور-گیربکس-جعیه فرمان- ایربگ مزدا 323
فیلم آموزش تعمیر مزدا 323
 فیلم آموزشی کولر خودرو(سیکل کاری - عیب یابی -تعمیر -شارژ گاز)
آموزش تعمیرات کولر خودرو
 آموزش تعمیر برلیانس
آموزش تعمیرات برلیانس
 آموزش تعمیر جک S5
آموزش تعمیر جک S5
 جزوات آموزشی پژو 206
آموزش تعمیر پژو 206
آموزش تعمیرات زانتیا
فیلم آموزش تعمیر زانتا


 جزوات آموزشی ریو
آموزش تعمیرات ریو
 جزوات آموزشی سوزوکی گرند ویتارا
اموزش تعمیرات سوزوکی گرند ویتارا
 جزوات آموزشی نیسان ماکسیما
آموزش تعمیر ماکسیما
 جزوات آموزشی نیسان پیکاپ
آموزش تعمیرات نیسان پیکاپ


























  تعمیر کاران خودرو - مطالب بهمن 1396

اصطلاحاتی که در دستگاه دیاگ کاربرد دارند

نویسنده : قائم حسینی شنبه 28 بهمن 1396 10:08 ب.ظ  •   

:




برچسب ها: اصطلاحاتی که در دستگاه دیاگ کاربرد دارند ،
آخرین ویرایش: - -

چند نکته جالب در خصوص تندر90

نویسنده : قائم حسینی شنبه 28 بهمن 1396 10:04 ب.ظ  •   


                                                 
1) به هیچ عنوان بنزین درون باک از 45 لیتر بیشتر نشود یعنی وقتی که چراغ هشدار بنزین روشن میشه (5 لیتر در باک هست) باید 40 لیتر زد. در غیر اینصورت اگر زیادتر از 45 لیتر درون باک باشه در طول زمان باعث صدمه به تجهیزات بالای باک و اختلال در انتقال بخارات بنزین به درون موتور به جهت مصرف بهینه می شود و به حبابگیر هم صدمه میزنه.

2) بهترین دور موتور برای تعویض دنده در جاده کفی برای مصرف کمتر و عمر بیشتر موتور، روی 3000 هست. نه بیشتر و نه کمتر. در دور بیشتر به دلیل اینکه ECU تصور میکنه که جاده سربالایی هست بنزین بیشتری به درون موتور می پاشه که هم باعث مصرف بی دلیل بیشتر و هم باعث فشار به موتور که به مرور زمان باعث کاهش عمر موتور میشه.

3)رینگ سایز بزرگتر نندازید (مخصوصاً در ABS دارها) زیرا باعث اختلال در بالانس ترمز عقب و جلو و اختلال در سیستم EBD ترمز و عدم کنترل فرمان در ترمز شدید میشه. به علاوه به سیستم تعلیق فشار میاره و در صورت بروز مشکل و مراجعه، اتومبیل از گارانتی خارج میشه.

4) قبل از بریدن تسمه دینام اقدام به تعویض کنید (60.000 کیلومتر) زیرا در صورت پاره شدن، علاوه به صدمه زدن به چند پولی اون قسمت، باعث پاره شدن تسمه تایم میشه.

5) آب کل موتور 4.5 لیتر

6)روی ستون درب شاگرد اطلاعاتی هست که دارای کدهای اساسی ماشین هست و در تنظیمات مجدد سیستم های ماشین کاربرد داره در صورت تصادف و تعویض بدنه در اون قسمت باید حتماً از روی داغی کنده شده و نگهداری شود.

7) درب مخزن آب رادیاتور دارای یه عکس دست هست به رنگ زرد که در صورت تعویض اون به هر دلیل حتماً یدکی خریداری شده دارای عکس دست به رنگ زرد باشد زیرا رنگ های قرمز و سفید هم در بازار موجود هست که اونا دارای مقاومت متفاوت در برابر فشار بخار اب هستند که موجب جوش آمدن موتور میشه. 

8) کامپیوتر (ECU) مربوط به موتور و انژکتور در پشت باطری هست. در صورتی که ماشین شما دارای محافظ (روکش) برای این قسمت نیست، نسبت به تهیه اون اقدام کنید و در صورت نداشتن روکش ECU از شستشوی موتور با آب پر فشار اجتناب کنید.

9)به دلیل بنزین نامرغوب ایران (اکتان زیر 90 و کثیف) و کم یاب و گران بودن قطعاتی که به دلیل بنزین بد امکان صدمه دیدنشون هست، هر 7000 الی 10000 کیلومتر فیلتر بنزین را تعویض کنید.

10)ترمز L90 مجهز به جدیدترین مدل ABSمدل BOSCH 8.0) ) هست و همچنین دارای توزیع الکترونیکی بار (EBD) می باشد. وظیفه EBD یکسان کردن سرعت چرخ عقب و چرخ جلو در ترمز های شدید به منظور جلوگیری از کله شدن ماشین و انحراف هست.

11) آینه های برقی دارای گرمکن هم هستند که با فشردن کلید گرمکن شیشه عقب فعال خواهد شد.



برچسب ها: چند نکته جالب در خصوص تندر90 ،
آخرین ویرایش: - -

چرا در روغن موتورهای خودروهای امروزی از ویسکوزیته های 10w-40 یا پایینتر 5w-30 استفاده میکنن؟

نویسنده : قائم حسینی شنبه 14 بهمن 1396 10:55 ب.ظ  •   



به این سوال اینگونه باید پاسخ داد:
1⃣ بطور کلی هر روز با پیشرفت صنعت ریخته گری و ماشین کاری میتوانخ قطعاتی با تلرانس کمتر(دقت بیشتر) تولید کرد،یعنی فاصله خلاصی یا لقی بین قطعاتی که روی هم بواسطه مواد روانکار میلغزند کمتر شده.پس استفاده از روغن هایی با ویسکوزیته بالاتر(سفت تر)اشتباه است زیرا منجر به کاهش سرعت جریان روغن در موتور میشود(آسیب به قطعات موتور و تولید صدای بیشتر)
2⃣ (تایپیت)
سوپاپ های سرسیلندر خودروهای امروزی به واسطه ی (تایپیت)های هیدرولیکی باز و بسته میشوند.به بیان ساده تر میتوان گفت که این قطعه مانند بالشتی پر از روغن بین میل سوپاپ و سوپاپ قرار میگیرد.
و اما دلیل استفاده از این قطعه چیست؟

اولآ،فاصله لقی(فیلر) سوپاپ ها را بدون دخالت دست همواره بطور دقیق و خودکار تنظیم نموده.

ثانیا،مقدار باز شدن سوپاپ ها را با توجه به دور موتور کنترل میکند.یعنی هر چه دور موتور بالاتر برود(فشار روغن بیشتر)،سوپاپ بیشتر باز شده و هوای بیشتری وارد سیلندر میشود،پس قدرت بیشتری تولید میشود.
پس میتوان اینگونه مثال زد که:
اگر بجای روغن 10w-40 از 20w-50 استفاده کنیم عملکرد تایپیت ها دچار مشکل میشود،که باعث میشود عملکرد کل موتور مختل،راندمان کاهش یافته و مهمتر از همه مصرف سوخت افزایش یابد!
موتور های خودروهای از قبیل (206)tu5,زانتیا،تیبا،سمند ملی