تبلیغات


 آموزش تعمیرات وانت مزدا 2000i
آموزش تعمیر وانت مزدا 2000
آموزش تعمیرات مزدا 2000

 فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206 Tu3
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات مزدا 3
آموزش تعمیرات مزدا 3
فیلم تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات خودروی X33
آموزش تعمیرات خودروی x33
آموزش تعمیر سوزوکی کیزاشی
آموزش تعمیرات سوزوکی کیزاشی
 آموزش تعمیرات سیتروئن c5
آموزش تعمیرات خودروی سیتروئن c5
آموزش تعمیر فولکس گل
آموزش تعمیرات فولکس گل
  آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیر mvm 530
آموزش تعمیر mvm 530

 آموزش تعمیرات مگان
آموزش تعمیرات مگان
  آموزش تعمیرات پژو 407
آموزش تعمیرات پژو 407
  آموزش تعمیرات mvm110
 mvm 110 آموزش تعمیرات
 فیلم آموزش تعمیرات پراید

 فیلم آموزش تعمیرات موتور ملی ef7
فیلم آموزش تعمیر موتور ملی ef7
  فیلم آموزش تعمیرات موتور پژو/ سمند /پرشیا
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 405 سمند پرشیا
 فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
 جزوات آموزشی سمند -سورن -سریر- ef7
آموزش تعمیرات تمامی مدل های سمند

 جزوات آموزشی تندر
90

آموزش تعمیرتندر 90

 فیلم آموزش تعمیر موتور-گیربکس-جعیه فرمان- ایربگ مزدا 323
فیلم آموزش تعمیر مزدا 323
 فیلم آموزشی کولر خودرو(سیکل کاری - عیب یابی -تعمیر -شارژ گاز)
آموزش تعمیرات کولر خودرو
 آموزش تعمیر برلیانس
آموزش تعمیرات برلیانس
 آموزش تعمیر جک S5
آموزش تعمیر جک S5
 جزوات آموزشی پژو 206
آموزش تعمیر پژو 206
آموزش تعمیرات زانتیا
فیلم آموزش تعمیر زانتا


 جزوات آموزشی ریو
آموزش تعمیرات ریو
 جزوات آموزشی سوزوکی گرند ویتارا
اموزش تعمیرات سوزوکی گرند ویتارا
 جزوات آموزشی نیسان ماکسیما
آموزش تعمیر ماکسیما
 جزوات آموزشی نیسان پیکاپ
آموزش تعمیرات نیسان پیکاپ


























  تعمیر کاران خودرو - مطالب اسفند 1396

تقویت کویل دوبل سمند EF7

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 17 اسفند 1396 12:01 ق.ظ  •   



خودروهای EF7 (موتور ملی) دوگانه سوز مالتی پلکس smsماکس دارای دو عدد رله دوبل در سیستم سوخت رسانی می باشند. 
یکی از آنها رله دوبل تغذیه مدار گاز، ایموبلایزر، انژکتور گاز و بنزین می باشد و دیگری رله دوبل مربوط به تغذیه کویل و پمپ بنزین می باشد.
ولی در سیستم غیرمالتی پلکس و بوش معمولی تنها ی رله دوبل و با دوتا رله پنج پایه ( تغذیه کویل و پمپ بنزین ) کنار ایسیو به رنگ زرد و مشکی میباشد


 در دسته سیم قدیم موتور ملی یک رشته سیم سبز و زرد رنگ کنار درب سوپاپ بسته شده است  که همان اتصال بدنه دائم کوئلها می باشد که در صورت قطع شدن یا شل شدن چراغ چک روشن شده ودستگاه ایراد کوئلها را نشان میدهد بدون اینکه موتور بد کار کند وریپ بزند . 

طریقه نصب رله پنج پایه ۱۲ ولت جهت تقویت برا کویل سمند ef7

 پایه ۳۰رله برق کویل

 پایه۸۵منفی 

پایه۸۷برق مستقیم ازباطری

 پایه۸۶به رله سوکت زرد کنار ایسیو به سیم سفید 


1)اتصال بدنه: شل بودن اتصال بدنه كنار درب سوپاپ میتواند منجر به نشان دادن
عیب كوئل در دستگاه عیب یاب شود .
2)سنسور دمای هوای بیرونی: می تواند باعث نرفتن خودرو بر روی گاز شود   
3)سنسور میل سوپاپ: جرقه در این خودرو تك به تك بوده و خرابی این سنسور  
می تواند باعث روشن نشدن خودرو و یا دیر روشن شدن و یا بد كار كردن موتور گردد


برچسب ها: تقویت کویل دوبل سمند EF7 ،
آخرین ویرایش: - -

دلیل وجود نقطه‌های كوچك و عمودی روی آینه بغل سمت چپ خودروها چیست؟

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 17 اسفند 1396 12:00 ق.ظ  •   


 

این مسئله البته بر روی آیینه همه خودروها دیده نمی‌شود اما به‌طورکلی آیینه سمت راننده بعضی از خودروها را در سمت خارجی به‌صورت محدب طراحی می‌کنند و خطی که به آن اشاره کردید نیز مرز میان بخش تخت آیینه و محدوده محدب را نشان می‌دهد تا از این طریق به راننده گوشزد کند خودرویی که در بخش محدب دیده می شود نزدیک‌تر از آن چیزی است که در آیینه به نظر می‌آید تا راننده از این طریق بتواند به‌درستی در مورد تغییر خطوط در بزرگراه و خیابان‌ها تصمیم بگیرد. آیینه محدب بنا به خاصیت تحدب خود می‌تواند فضای  بیشتری از کناره‌ها و پشت خودرو را در بر بگیرد و از این نظر نقاط کور کمتری دارد اما در مقابل تصویر جسم را کوچک‌تر از ابعاد واقعی آن نشان می‌دهد و این موضوع باعث می شود این‌گونه به نظر برسد که خودرویی که در باند کناری و از عقب به خودرو نزدیک می شود در فاصله دوری قرار دارد درحالی‌که در اصل خودرو نزدیک‌تر از آن چیزی است که در آیینه به نظر می‌رسد.


برچسب ها: دلیل وجود نقطه‌های كوچك و عمودی روی آینه بغل سمت چپ خودروها چیست؟ ،
آخرین ویرایش: - -

آشنایی با سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی SBC

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 17 اسفند 1396 12:00 ق.ظ  •   




برچسب ها: آشنایی با سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی SBC ،
آخرین ویرایش: - -

موتور تخت

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:59 ب.ظ  •   


(به انگلیسی: flat engine)
یا موتور بوکسوری
(به انگلیسی: boxer engine)
نوعی موتور احتراق داخلی است که پیستون‌های آن در امتداد صفحهٔ افق جابجا می‌شوند. سیلندرها در دو طرف میل لنگ قرار دارند و هریک از پیستون‌ها توسط یک پین میل لنگ کنترل می‌شوند. ایدهٔ مفهومی این موتور در سال ۱۸۹۶ توسط کارل بنز ارائه شد.

موتور تخت ارتفاع کمتری نسبت به سایر موتورها از جمله موتور خطی دارد، که باعث پایین آمدن مرکز ثقل خودرو و در نتیجه پایداری بهتر آن می‌شود.

موتورهای تخت هوا خنک در "تترا ۱۱" و "تترا ۳۰" توسط کمپانی سیتروئن و از سال ۱۹۲۳ تا به امروز در موتورسیکلت‌های کمپانی بی ام و استفاده می‌شود. در خودروهایی مانند فولکس بیتل چهار سیلندر و پورشه ۹۱۱ شش سیلندر، از موتور تخت در عقب ماشین استفاده شده که باعث می‌شود عرض زیاد موتور هیچ‌گونه مزاحمتی برای فرمان‌دهی خودرو ایجاد نکند و همچنین با حذف گاردان، اتلاف انرژی نیز کمتر باشد.

در تمام مدل‌های "سوبارو ایمپرزا"، "فورستر"، "لگاسی"، "اوت بک"، "باجا" و "svx" از موتور چهار یا شش سیلندر تخت استفاده شده‌است.

این موتور به این دلیل بوکسوری نامیده می‌شود که هر جفت پیستون به جای این که به طور متناوب حرکت کند به طور همزمان به داخل و خارج حرکت می‌کند مانند بوکسورهایی که برای نشان‌دادن آمادگی خود قبل از مبارزه مشتهای خور را به هم می‌کوبند. در موتورهای بوکسوری، پیستون‌های مقابل، دو به دو در یک مرحله قرار می‌گیرند؛ برای مثال اگر یک پیستون در مرحلهٔ تراکم قرار گرفته باشد پیستون مقابل آن نیز در همان مرحله قرار دارد.

موتورهای بوکسوری ثابت کرده‌اند که موتورهای موفقی هم برای موتور سیکلت، هم برای خودرو و حتی برای هواپیماهای کوچک می‌باشند.

یکی از مزایای موتور بوکسوری به موتور خورجینی این است که طراحی این موتور توازن بسیار بهتری را عرضه می‌کند. به این علت که اندازه حرکت هر پیستون بستگی به اندازه حرکت پیستون مقابل دارد. موتور بوکسوری یکی از سه نوع موتوری است که توازن حرکتی طبیعی دارند آن دو مدل دیگر مدل شش سیلندر خطی و ۱۲ سیلندر هستند. این سه مدل به نرمی و بدون هیچ گونه لرزشی در حالت چهارزمانه کار می‌کنند و نیاز به میل تعادل در میل لنگ برای برقراری توازن ندارند. در موتورهای باکسر (و به طور کلی موتورهای تخت) فیلتر هوا در بالای سوپاپ‌ها قرار نمی‌گیرد و در نتیجه صدای تق تق سوپاپ‌ها به گوش می‌رسد و به همین دلیل موتورهای تخت، نسبت به سایر موتورها پر سر و صداتر هستند


برچسب ها: موتور تخت ،
آخرین ویرایش: - -

روش ریست سانروف خودروی هایما S7

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:59 ب.ظ  •   



درصورتی که در خودروی هایما S7  با مشکل کارکرد نامناسب سانروف شامل: باز یا بسته نشدن کامل یا توقف در نیمه ی کورس حرکتی یا حرکت پله پله و از کار افتادن حالت اتوماتیک روبرو شدید، این بدین معنی است که یونیت سانروف موقعیت عملگر خود را از دست داده است و نیاز به ریست دارد، برای ریست سانروف خودروی هایما طبق رویه ی زیر عمل می کنیم.

ابتدا سانروف را کاملا باز می کنیم.سپس کلید سانروف را 15 تا 20 ثانیه به سمت بالا فشرد نگه دارید. در این زمان سانروف شروع به حرکت می کند، اجازه دهید که سانروف تا انتهای مسیر خود حرکت کند و کاملا بسته شود.در این حالت یونیت سانروف ریست می شود و مشکل برطرف می گردد. 


برچسب ها: روش ریست سانروف خودروی هایما S7 ،
آخرین ویرایش: - -

وظایف CPH در زانتیا :

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:59 ب.ظ  •   


1 - شناسایی سوئیچ ( ایموبیلایزر )
2 - تایمر چراغ سقف 
3 - لامپ اخطار باز بودن درب 
4 - آلارم روشن بودن چراغهای جلو در صورت خاموش بودن خودرو

✅ طرز کارکرد ایموبیلایزر در CPH :
زمانی که سوئیچ را داخل مغزی می اندازیم دو کار صورت میگیرد 1 - مکانیکی ، اتصال پلاتینهای داخل سوئیچ 2 - الکترونیکی ، اطلاعاتی بین سوئیچ و CPH با ترانسپوندر رد و بدل میشود اگر سوئیچ قابل قبول بوده ، از طریق پایه  26 در CPH به مدت 1 ثانیه چراغ شناسایی سوئیچ در پشت آمپر را روشن میکند و سپس از طریق 3 پایه ی دیگر به نام های 3 ، 6 ، 19 به مدار ECU موتور اجازه ی روشن شدن موتور را میدهد ، در غیر اینصورت موتور روشن نمیشود .

نکته : چراغ ایموبیلایزر با باز کردن سوئیچ به مدت 1 ثانیه روشن و خاموش میشود اما اگر سوئیچ مربوط به این خودرو نباشد یا معرفی نشده باشد و یا اشکالی داشته باشد ، این چراغ به مدت 30 ثانیه به صورت چشمک زن بوده و همراه با آن بوق ممتدی کشیده میشود .


برچسب ها: وظایف CPH در زانتیا : ،
آخرین ویرایش: - -

هیبریدهای سری

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:52 ب.ظ  •   


در هیبریدهای سری همانند خودروی فیسکر کارما و یا برخی نسخه‌های ب ام و i3، خودرو به تنهایی توسط الکتریسیته حرکت می‌کند و درحالی‌که شما در حال رانندگی هستید، پیشرانه‌ی احتراق داخلی با شارژ کردن باتری‌ها به محدوده‌ی حرکتی شما اضافه می‌کند.

هیبریدهای سری می‌توانند بسیار پاک باشند زیرا تمام اهداف و نیات یک خودروی تمام الکتریکی را در مسافت‌های کوتاه برآورده می‌کند.

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این سیستم‌ها هزینه‌ی بالا است. با تکنولوژی زمان کنونی، باتری‌های بزرگ‌تر موردنیاز هیبریدهای سری گران‌تر از باتری‌های کوچک‌تر سیستم‌های هیبریدی موازی هستند. هزینه‌ی اضافی و پیچیدگی ژنراتور احتراق داخلی می‌تواند این خودروها را حتی گران‌تر از خودروهای الکتریکی خالص کند.

هیبریدهای موازی

سیستم سینرژی هیبرید تویوتا بی‌شک شناخته‌شده‌ترین مثال سیستم‌های هیبرید موازی است. هوندا Insight نیز دیگر مثال محبوب است. در هر دو مورد خودرو در ابتدا با پیشرانه‌ی احتراق داخلی حرکت می‌کند اما واحد الکتریکی نیز به همین قوای محرکه متصل می‌شود بنابراین می‌تواند قدرت بیشتری را در هنگام شتاب‌گیری‌ها ایجاد کند. به همین دلیل در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

هیبرید موازی می‌تواند به تنهایی با حالت الکتریکی نیز عمل کند اگرچه که معمولاً تنها در سرعت‌های پایین و برای رانندگی در شهر و محدوده‌های بسیار محدود این کار صورت می‌پذیرد. البته اندازه‌ی کوچک باتری‌ها باعث می شود که رسیدن به حداکثر ظرفیت شارژ به سرعت امکان‌پذیر شود و هرگز نگرانی از بابت محدوده‌ی حرکتی وجود نخواهد داشت.

حتی اگر شارژ باتری‌ها به‌طور کامل تخلیه شود شما می‌توانید به تنهایی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی به رانندگی خود ادامه دهید. این سیستم به همراه هیبریدهای ملایم عموماً به عنوان بهترین گزینه‌های هیبریدی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین یادآوری این نکته مهم است که حالت الکتریکی هرچند در شهر از آلودگی جلوگیری می‌کند اما الکتریسیته‌ای که شما استفاده می‌کنید عموماً با سوختن سوخت در پیشرانه تولید می‌شود. معنی سخن این است که رانندگی در حالت فقط الکتریکی در حقیقت راندمان کمتری نسبت به حالت هیبریدی دارد.


برچسب ها: هیبریدهای سری ،
آخرین ویرایش: - -

اهمیت انژکتور و دلیل استفاده از انژکتورشور :

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:52 ب.ظ  •   


نحوه تعریف ریموت چری 530

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:50 ب.ظ  •   




1-ابتدا داخل خودرو بنشینید.دربها را بسته و مصرف كننده ها مثل رادیو پخش و چراغها و....را به جز فلاشرها كه 
قادر به قطع آن نمی باشید از مدار خارج كنید.
2-سوییچ را داخل مغزی قرار داده وقفل پران را آزاد كنید.
3-سوییچ موتور را باز نموده تا چراغهای پشت آمپر روشن شود.سپس آنرا را ببندید در این زمان چراغ سكیوریتی 
جلوی داشبورد یكبار چشمك میزند این عمل باید حدود 2 ثانیه طول بكشد.
4-مجددا عملیات بند 3 را بدون توقف و پیوسته تكرار كنید.
5-سوییچ را مجددا باز كنید در این هنگام چراغ سكیوریتی شروع به چشمك زدن مینماید سپس قطع میگردد و نیز 
مجددا شروع به چشمك زدن نموده و خاموش می شود .سپس دكمه un lock رافشرده نگه داشته همزمان سوییچ 
را ببندید و منتظر بمانید تا چراغ سكیوریتی كاملا خاموش گردد.
6- کلید را خارج كرده و ابتدا دكمه     un lock و سپس دكمه lockرا با توقف فشار دهید
در صورت صحت انجام عملیات فوق ،قفل دربها باز و بسته می شوند.در غیر اینصورت و عدم فعال شدن 
ریموت كنترل می بایست عملیات فوق مجددا تكرار نمایید.
نكته مهم:عملیات بندهای 3،4،5 بایستی بدون توقف و پیوسته در مدت زمان کوتاه انجام گیرد


برچسب ها: نحوه تعریف ریموت چری 530 ،
آخرین ویرایش: - -

مراحل تعریف ریموت کنترل لیفان ٦٢٠

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 16 اسفند 1396 11:48 ب.ظ  •   



1-تمام درب ها بسته
2-درب راننده باز/بسته/باز
3-سوییچ داخل 3بار باز و بست در انتها بسته
4-صدای بوق شنیده میشود
5-یکی از دکمه های ریموت را 2بار فشار داده
6-سوییچ خارج  ،ریموت کد میگیرد 
روش دوم
1-درب راننده باز
2-سوییچ داخل 3بار باز و بست در انتها بسته
3-3بار درب راننده  باز و بست و در انتها بسته
4-رله قفل مرکزی عمل و وارد مرحله یادگیری میشود
5-یکی از دکمه های ریموت 2 بار فشار
6-سوییچ خارج
7-رله قفل مرکزی عمل و کار تمام میشود


برچسب ها: مراحل تعریف ریموت کنترل لیفان ٦٢٠ ،
آخرین ویرایش: - -