تبلیغات


 آموزش تعمیرات وانت مزدا 2000i
آموزش تعمیر وانت مزدا 2000
آموزش تعمیرات مزدا 2000

 فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206 Tu3
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات مزدا 3
آموزش تعمیرات مزدا 3
فیلم تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات خودروی X33
آموزش تعمیرات خودروی x33
آموزش تعمیر سوزوکی کیزاشی
آموزش تعمیرات سوزوکی کیزاشی
 آموزش تعمیرات سیتروئن c5
آموزش تعمیرات خودروی سیتروئن c5
آموزش تعمیر فولکس گل
آموزش تعمیرات فولکس گل
  آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیر mvm 530
آموزش تعمیر mvm 530

 آموزش تعمیرات مگان
آموزش تعمیرات مگان
  آموزش تعمیرات پژو 407
آموزش تعمیرات پژو 407
  آموزش تعمیرات mvm110
 mvm 110 آموزش تعمیرات
 فیلم آموزش تعمیرات پراید

 فیلم آموزش تعمیرات موتور ملی ef7
فیلم آموزش تعمیر موتور ملی ef7
  فیلم آموزش تعمیرات موتور پژو/ سمند /پرشیا
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 405 سمند پرشیا
 فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
 جزوات آموزشی سمند -سورن -سریر- ef7
آموزش تعمیرات تمامی مدل های سمند

 جزوات آموزشی تندر
90

آموزش تعمیرتندر 90

 فیلم آموزش تعمیر موتور-گیربکس-جعیه فرمان- ایربگ مزدا 323
فیلم آموزش تعمیر مزدا 323
 فیلم آموزشی کولر خودرو(سیکل کاری - عیب یابی -تعمیر -شارژ گاز)
آموزش تعمیرات کولر خودرو
 آموزش تعمیر برلیانس
آموزش تعمیرات برلیانس
 آموزش تعمیر جک S5
آموزش تعمیر جک S5
 جزوات آموزشی پژو 206
آموزش تعمیر پژو 206
آموزش تعمیرات زانتیا
فیلم آموزش تعمیر زانتا


 جزوات آموزشی ریو
آموزش تعمیرات ریو
 جزوات آموزشی سوزوکی گرند ویتارا
اموزش تعمیرات سوزوکی گرند ویتارا
 جزوات آموزشی نیسان ماکسیما
آموزش تعمیر ماکسیما
 جزوات آموزشی نیسان پیکاپ
آموزش تعمیرات نیسان پیکاپ


























  تعمیر کاران خودرو - مطالب خرداد 1396

زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای هیوندای و کیا

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:32 ب.ظ  •   

زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای هیوندای و کیا 

برای سیستم تایمینگ موتور خودروهای هیوندای و کیا هم ازتکنولوژی زنجیر تایم استفاده شده و هم از تسمه تایم چنانچه خودروی شما جزء آن دسته ایست که تسمه تایم دارند لازم است  نسبت به زمان و کیلومتر تقریبی تعوض تسمه هوشیار باشید و این تاریخ را در جایی یاداشت نمایید.یک تسمه تایم مرغوب حدودا۸۰,۰۰۰ کیلومتر کار میکند و پس از آن بهتر است تعویض گردد.دقت شود همراه با تعوض تسمه تایم حتما باید هرزگرد ها و تسمه سفت کن نیز تعویض شود حتی اگر به نظر سالم برسند.


برچسب ها: زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای هیوندای و کیا ،
آخرین ویرایش: - -

نحوه تعویض تسمه تایم اسپورتیج6سیلندر:

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:32 ب.ظ  •   


ابتدا چرخ سمت شاگرد باید باز گردد.
2-سپس شلگیر نصب شده داخل گلگیر را باز میکنیم
3-ماشین را خرک کرده و جک را به زیر کارتل میزنیم
4-دسته موتورو را باز کرده
5-تسمه هیدرولیک را ازاد میکنیم
6-پمپ هیدرولیک فرمان را باز کرده
7-تسمه سفت کن را باز میکنیم و با تسمه کنار میگذاریم
8-قابهای بالای تسمه تایم را باز میکنیم
9-سپس به قسمت پایین موتور رفته و پولی سر میل لنگ را باز میکنیم
10-بعد از باز شدن پولی قاب پایین تسمه تایم را باز میکنیم
11-سپس دسته موتور را ک بر روی بلوک سیلندر با 3پیچ متصل شده است را باز میکنیم
12-بعد از باز شدن دسته موتور تسمه کاملا قابل رویت بوده 
13-سپس موتور را برروی تایم اصلی اورده و تسمه سفت کن را باز میکنیم
14-بعد از بار کردن تسمه سفت کن تسمه تایم کهنه را بیرون کشیده و تسمه نو را جا میزنیم
نکته:توجه داشته باشید ک غلتک هرزگردها و تسمه سفت کن سالم باشند در غیر این صورت باید تعویض کرد       
نکته:برای راحتتر جا زدن تسمه تایم خلاصی تسمه را کاملا از سمت پولی میل سوپاپ بگیرید و تمام خلاصی را سمت پولی میل سوپاپ سمت چپ قرار دهید تا موقع سفت کردن تسمه تایم بهم نخورد لازم به ذکر است تایم سانتافه2700و اسپورتیج قدیم و توسان قدیم و هیوندا کوپه یکی میباشد با تشکر


برچسب ها: نحوه تعویض تسمه تایم اسپورتیج6سیلندر: ،
آخرین ویرایش: - -

عوامل خرابی کاتالیزور خودرو

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:31 ب.ظ  •   



کاتالیزور بخشی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو است که گازهای خطرناکی نظیر منوکسید کربن و هیدروکربن‌های نسوخته را به بخار آب و دی اکسید کربن که نسبتا کم‌خطرتر است تبدیل می‌کند. عمر این قطعه معمولا به بیش از ده سال می‌رسد اما در موارد خرابی آن باید فورا عیب‌یابی و تعویض شود. در خیلی از کشورها رانندگی بدون کاتالیزور به خاطر ضررهای محیط‌زیستی آن جرم سنگینی محسوب می‌شود.



برچسب ها: عوامل خرابی کاتالیزور خودرو ، خرابی کاتالیزور خودرو ، کاتالیزور خودرو ،
آخرین ویرایش: جمعه 26 خرداد 1396 07:32 ب.ظ

چند ایراد متداول در خودرو و رفع ایراد آن ها :

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:30 ب.ظ  •   



1️⃣خودرو به صورت نیمه کامل روشن می شود ولی با رها کردن سوییچ خاموش میشود 
✅خراب شدن و یا نیم سوز شدن کویل


2️⃣روشن نشدن خودرو در هنگام استارت گرم(یعنی 20تا 30 دقیقه بعد از خاموش شدن موتور)

✅سنسور دور موتور ایراد دارد (این سنسور در اثر گرمای زیاد کیفیت خود را از دست میدهد) و یا براده های نوک آن تمیز گردد .

3️⃣بد روشن شدن خودرو در آب و هوای سرد
✅سنسور دمای آب

4️⃣خودرو در هنگام روشن شدن دچار خام سوزی میشود
✅سنسور اکسیژن خراب است.


برچسب ها: چند ایراد متداول در خودرو و رفع ایراد آن ها : ،
آخرین ویرایش: - -

نوع و اندازه انواع تسمه های بکاررفته درخودروهای مختلف

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:29 ب.ظ  •   



تسمه تایم پژو 405 جی ال 113 دنده
 تایم پژو 405 GLX-سمند-پرشیا 114 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 1 108 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 2 104 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 5 134 دنده
تسمه تایم پراید 107 دنده
تسمه تایم زانتیا 136 دنده
تسمه تایم دوو ریسر 104 دنده
تسمه تایم دوو سیلو 111 دنده
تسمه تایم دوو اسپرو 125 دنده
تسمه کولر اردی 4PK-830
تسمه هیدرولیک اردی 4PK-1060
تسمه کولر پژو 405 GLX مدل 2000 4PK-845
تسمه دینام پژو 405 GLX مدل 2000 4PK-945
تسمه دینام اردی 835*5/10
تسمه کولر وهیدرولیک اردی 4PK-1420 ,,4PK-1425
تسمه دینام پژو 405 GLX-سمند-پرشیا 6PK-1660 ,, 6p1665,,6PK 1663
تسمه دینام پراید 900*5/9 ,,,GM890
تسمه دینام پژو 405 جی ال 2000 4PK-698
تسمه دینام پژو 206 تیپ 1 و 2 6PK-1565 ,,6PK-1560
تسمه دینام 206 تیپ 5 6PK-1575 ,, 6PK-1585
تسمه دینام دوو سیلو 5PK-970 ,,5PK-975 
تسمه دینام اسپرو 5PK- 1320
تسمه کولر پراید 34*A
تسمه دینام زانتیا 6PK-1648


برچسب ها: نوع و اندازه انواع تسمه های بکاررفته درخودروهای مختلف ،
آخرین ویرایش: - -

مشكل ترمز خودرو كه هر صاحب خودرویى باید آن را بداند

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:29 ب.ظ  •   




هر راننده اى باید بداند كه مشكلات مربوط به ترمز خودرو را چگونه چك كند. روتور تاب خورده، شلنگ ترمز سوراخ دار و جیر جیز ترمز از شایع ترین مشكلات ترمز هستند.
آیا ترمز خودروى شما صدایى مانند جیر جیر تولید مى كند؟ خودرو به یك سمت كشیده مى شود؟ و یا یه گدال بزرگ روغن در كف پاركینگ شما به وجود آمده است؟ تمام این عوامل نشانه ى وجود مشكل در سیستم ترمز است.
ترمز یك وسیله ى نقلیه یك بخش ضرورى و مهم براى ایمنى خودرو و سرنشینان آن است. در حالى كه سیستم ترمز به خودى خود قابل اعتماد است اما نیاز به تعمیر و نگه دارى درست دارد. همچنین افزایش عمر خودرو معمولاً مشكلاتى را در سیستم ترمز به وجود مى آورد.

گیربکسهای منو ماتیکی یا تیپ ترونیک چیست⁉️

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:28 ب.ظ  •   


✅ اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس ها گفته می شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به  D (حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P (پارک) محدود می کردند،  اما سیستم های منومتیک با اهرم های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده ها را برای راننده فراهم کرده اند. شرکت های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده اند، نام هایی مانند "تیپ ترونیک، گیرترونیک ، تاچ ترونیک ، اسپرت ترونیک و دستی بدون کلاچ
⬅️برخی از گیربکس های منومتیک و نیمه اتوماتیک اجازه کنترل تعویض دنده ها را کاملاً به راننده می دهند؛ در حالی که بیشتر آن ها با تعویض دنده  در دور موتور پایین یا دور موتور بالا و براساس مکان پدال گاز، در این پروسه مداخله می کنند و به صورت اتوماتیک دنده ها را عوض می کنند. گیربکس های منومتیک و بیشتر گیر بکس های نیمه اتوماتیک می توانند همانند یک جعبه دنده اتوماتیک عمل کنند و اجازه دهند که سیستم کامپیوتری نسبت به تعویض دنده ها اقدام کند. در واقع باید اذعان داشت که با اختراع سیستم های منومتیک، راننده ها دیگر نیازی به کسب مهارت برای کار با دو پدال گاز و کلاچ نخواهند داشت و درگیر پروسه تعویض دنده ها نمی شوند.
⚫️ تیپ ترونیک⁉️
✅بسیاری از مردم سیستم های اتوماتیکی با ویژگی کم و زیاد کردن دستی دنده را تحت عنوان "تیپ ترونیک" می شناسند؛ درحالی که "تیپ ترونیک" محصول انحصاری شرکت آلمانی پورشه است که لیسانس استفاده از آن را به شرکت های خودروسازی دیگری چون لندروور و گروه فولکس واگن (آئودی، سئات، اشکودا، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه و فولکس واگن) فروخته است. تیپ ترونیک عملکردی شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می انجامد، راننده ضمن کنترل دنده ها در پیچ، می تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد. همانطور که اشاره شد، در برخی مدل ها، کم و زیاد کردن دنده ها با اهرم های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان یا توسط دکمه های تعبیه شده روی آن صورت می گیرد که در این حالت، راننده می تواند وضعیت دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی مشاهده کند.
✅اگرچه تیپ ترونیک همانند سایر گیربکس های اتوماتیک، از مبدل گشتاور استفاده می کند، اما باید گفت، تیپ ترونیک همانند گیربکس های دستی که توسط سیستم های کامپیوتری کنترل می شوند،نیست و حتی نیمه-اتوماتیک هم محسوب نمی شود. برای مثال، شرکت آئودی در برخی خودروهای خود از تیپ ترونیک 5 سرعته استفاده می کند که تعویض دنده ها از یک به دو در هنگام حرکت از حالت توقف کامل، به صورت اتوماتیک انجام می شود. حتی در زمانی که حالت دستی انتخاب شده است، سیستم هوشمندانه منتظر اضافه کردن دنده ها توسط راننده از 2 به 3، 3 به 4 و 4 به 5 می شود، البته اگر راننده به هر دلیلی، دنده را دیر عوض کرد و خط قرمز تعویض دنده رد شد، خود سیستم برای جلوگیری از صدمه دیدن موتور، به صورت اتوماتیک اقدام به اضافه کردن دنده می کند.
⚫️تیپ ترونیک s چیست⁉️
✅این سیستم نسخه به روز شده تیپ ترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخابکند، می تواند به کم و زیاد کردن دنده ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمی گردد و کنترل امور را به دست می گیرد. تیپ ترونیک s برای اولین بار در پورشه باکستر به کار گرفته شد و سپس در ساخت پورشه کاین، به تیپ ترونیک s شش سرعته تبدیل شد.
✅همانطور که اشاره شد، شرکت های مختلف خودروسازی، نام های متفاوتی برای سیستم های منومتیک ساخت خود انتخاب کرده اند، یکی از این کمپانی ها هیوندای است که نام "شیفت ترونیک" (Shiftronic) را برای گیربکس منومتیک خود برگزیده است


برچسب ها: گیربکسهای منو ماتیکی یا تیپ ترونیک چیست⁉️ ، گیربکسهای منو ماتیکی ،
آخرین ویرایش: - -

تعریف ریموت تویوتا پرادو

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:26 ب.ظ  •   

                                 
1- همه درب ها بسته - درب سمت راننده باز باشد.
 2- دوبار کلید را داخل سوئیچ کرده و درآورید.
 3- دوبار درب سمت راننده را بسته و باز کنید.(درب در انتها باز باشد.)
 4- یکبار کلید را داخل سوئیچ کرده و درآورید.
 5- سه بار درب سمت راننده را بسته و باز کنید.(درب در انتها بسته باشد.)
 6- کلید را داخل سوئیچ کرده ، سوئیچ را یکبار باز و بسته کنید و کلید را درآورید.
 7- در تائید عملکرد شما رله قفل مرکزی یکبار عمل می کند.
 8- دکمه قفل و باز ریموت را بصورت همزمان یک ثانیه نگه دارید و سپس بلافاصله دکمه بازکن ریموت را یک ثانیه دیگر فشار دهید.
 9- برای خاتمه درب را باز کنید.


برچسب ها: تعریف ریموت تویوتا پرادو ،
آخرین ویرایش: - -

نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم:

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:25 ب.ظ  •   


هیچگاه سوییچ باز، کانکتور رله ی دوبل را جدا نکنیم.
هیچگاه سوییچ باز، سر باتری را بر نداریم.
هیچگاه سوییچ باز، کانکتور ECU را جدا نکنیم.
زیرا هر سه مورد فوق باعث می شود به تغذیه ECU شوک وارد شده و یک یا چند IC از بورد آن بسوزد. مثلأ یک مورد داشتیم کهICکویل روی بورد سوخت و دیگر شمع ها جرقه نمی زدند. این مسئله حتی ممکن است منجر شود که ECU کاملأ بسوزد.
روش صحیح چیست؟
ابتدا سوییچ را ببندید سپس سرباتری منفی را بردارید(اگر بجای منفی مثبت را بردارید لحظه جدا شدن جرقه ی بیشتری می زند و این یعنی شوک به تغذیه ECU ها وارد می شود.) حال می توان بی هیچ مشکلی کانکتور هر یک از ECU ها جدا کرد.
ضمنأ توجه داشته باشید وقتی کانکتور یک ECU را جدا می کنید نباید دست روی پایه های کانکتور آن بکشید چون الکتریسیته ی ساکن بدن می تواند بسادگی باعث سوختن مدار ECU بشود


برچسب ها: نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم: ،
آخرین ویرایش: - -

با دیاگ چگونه بفهمید کاتالیزور پر است یا سالم ؟

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 01:13 ب.ظ  •   


⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
روی خودروهای انژکتوری سنسوری به نام مپ سنسور هست، کار این سنسور سنجش مقدار فشار مانیفولده، باید توجه داشت فشار هوای محیط چیزی حدود 900  هست و فشار جو، جایی که خلا کامل هست صفر هست، حال داخل مانیفولد به دلیل کشش هوا توسط پیستونها فشار افت میکند و طبیعتا چیزی بین صفر و فشار محیط.
هر خودرویی باتوجه به سیستم برق و موتورش در حالت درجا مجاز به حداقل و حداکثر فشار خاصی میباشد، مثلا پراید تو دور درجا باید فشار مانیفولدش حدود 300 میلی بار باشه، سپس اگه گاز رو فشار بدین در لحظه اول که موتور میخواد دور برداره این فشار بیشتر میشه،مثلا حدود 400 ولی بعد از اینکه موتور دور گرفت و دورش ثابت شد دوباره فشار مانیفولد برمیگردد به حدود 300 ،این قانون است، حالا اگر شما گازو فشار دادین و موتور دور گرفت اما متوجه شدین فشار دوباره برنگشت به حالت اول و همونطور بالا موند و با گاز دادن بیشتر بالاتر رفت این بدان معنی هست که موتور در خروج دود به بیرون دارای مشکل هست، چون دود خوب بیرون نمیرود طبیعتا مکش هم خوب انجام نمیشود
البته شما باید ابتدا از تایم و فیلر سوپاپها خیالتون راحت باشد، ولی اگر اینها هم مشکلی داشتن خودشون رو تو دور درجا نشون میدن، مثلا اگه تایم پراید بهم بخوره تو دور درجا فشار روی 400 میماند  ولی اگه گاز بدین این فشار بعد از دور گرفتن موتور باید نهایتا 50 تا اختلاف پیدا کند و اگه دیدین با دور گرفتن موتور فشار همینطور داره میرود بالاتر براحتی و با اطمینان میتوانید بروید سراغ کاتالیزور.


برچسب ها: با دیاگ چگونه بفهمید کاتالیزور پر است یا سالم ؟ ، پر شدن کاتالیست ، تشخیص پر شدن کاتالیزور ،
آخرین ویرایش: - -

اگر سنسورهاى خودرو كثیف شوند چه اتفاقى مى افتد؟

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 01:10 ب.ظ  •   




سنسورهاى خودرو مى توانند بر اثر استفاده ى روزانه از خودرو كثیف شوند. علائم سنسور كثیف شامل، كاهش قدرت موتور، افزایش مصرف سوخت و یا بد كار كردن موتور است.

به طور میانگین در خوروهاى مدرن امروزى بیش از ٣٠ سنسور تئبیه شده است. اندازه ى این سنسورها كوچكتر از یك چهارم یك اسكناس رول شده است. سنسورهاى اتومبیل معمولاً براى جمع آورى اطلاعات از سیستم هاى مختلف و انتقال آن به ECU است. حال اگر سنسورها كثیف باشند به طور قابل توجهى بر عملكرد آنها اثر مى گذارد.

اگر خودروى شما دچار مشكلى شود و شما به یك تعمیركار مراجعه كنید، او مطمئناً براى پیدا كردن مشكل سنسورها را چك مى كند. با شناسایى نشانه هاى سنسور كثیف شما راحت تر مى توانید مشكلات خودرو را برطرف كنید.

 
⚫️سنسور اكسیژن

خودروهایى امروزى حداقل داراى یك سنسور اكسیژن هستند. حتى ممكن است با توجه به نوع خودرو ٤ یا ٥ سنسور داشته باشند. امكان این وجود دارد كه این سنسورها كثیف شوند، زیرا این سنسورها در كنار اگزوز قرار دارند. وظیفه ى این سنسور تشخیص میزان سوخت، سوخته نشده در سیستم اگزوز است. زمانى كه این سنسورها كثیف هستند، ممكن است اطلاعات نادرست انتقال دهند و یا حتى هیچ اطلاعاتى ارسال نكنند. در نتیجه مانع مى شود تا سیستم سوخت رسانى تغییرى در میزان مخلوط هوا و سوخت ایجاد كند. این مسئله باعث كاهش عملكرد خودرو مى شود و موتور سخت تر كار مى كند.

 
⚫️سنسور فشار مطلق منیفولد

سنسور MAP (manifold absolut pressure) یا سنسور فشار مطلق منیفولد میزان فشار داخل منیفولد و دماى هواى وارد شده به آن را اندازه گیرى مى كند. زمانى كه سنسور كثیف است، تغییرات لازم را انجام نمى شود و زمان جرقه زنى با مشكل روبرو مى شود. در نتیجه زمانى كه شما مى خواهید سرعت را افزایش دهید موتور بد كار مى كند و عملكرد خودرو كاهش مى یابد.

 
⚫️سنسور جریان هوا

سنسور MAF (mass airflow) حجم و چگالى جریان هوایى كه وارد موتور مى شود را اندازه مى گیرد و موتور بر اساس آن میزان سوخت وارد شده را هماهنگ مى كند. زمانى كه این سنسور آلوده شود، اطلاعات اشتباه ارسال مى كند و میزان سوخت اضافه شده دچار مشكل مى شود در نتیجه موتور بد كار مى كند و عملكرد خودرو كاهش مى یابد همچنین بهره ورى سوخت نیز كم مى شود.

 
⚫️سنسور چرخ

سنسور ABS باعث بهبود كنترل خودرو در زمان ترمزگیرى مى شود. اگر این سنسور كثیف شود باعث روشن شدن چراغ ABS مى شود.

 

به طور كلى سنسورهایى كه در رابطه با موتور كار مى كنند اگر كثیف شوند، بر عملكرد موتور اثر مى گذارند. ممكن است صداى موتور عوض شود، موتور اصلا كار نكند و یا كارآیى و قدرت آن كاهش یابد. براى مثال، سنسور فشار روغن زمانى كه میزان روغن موتور كاهش یابد، آن را اطلاع مى دهد. اگر این سنسور كثیف باشد ممكن است كمبود روغن را اعلام نكند و در نتیجه بر اثر كمبود روغن موتور آسیب ببیند


برچسب ها: اگر سنسورهاى خودرو كثیف شوند چه اتفاقى مى افتد؟ ، کثیف شدن سنسور های موتور ، خرابی سنسور موتور ،
آخرین ویرایش: جمعه 26 خرداد 1396 01:11 ب.ظ

نقش استپر موتور در تنظیم گاز

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 01:08 ب.ظ  •   

نقش استپر موتور در تنظیم گاز

جالبه بدونید ۷۰ درصد خرابی هایی از قبیل:
⭕️خاموش شدن خودرو هنگام کلاچ گرفتن 
⭕️ریپ زدن خودرو در حالت درجا
⭕️شتاب اولیه همراه با عطسه و تکون خوردن ماشین
⭕️و...

مربوط میشه به استپر موتور‼️

در حالی که اکثرا رگلاتور را تنظیم وعوض میکنند ، میکسر و ... را دستکاری و قطعات دیگر را تست و بررسی میکنند و نهایتا نتیجه ای نمیگیرند.بهانه شان هم این است که ماشین روی بنزین خوب کار میکند‼️

بارها عرض شده  که بنزین هیچ ربطی به گاز ندارد.حتی شمع و وایری که با بنزین عالی کار میکند دلیل نمی شود که سالم باشد چراکه گاز قطعات کاملا سالم نیاز دارد در صورتی که بنزین با قطعات فرسوده هم سازگار است...

لذا استپر موتوری که دور موتور را روی بنزین به درستی تنظیم میکند باید بررسی شود که این تنظیم کردن چگونه صورت میگیرد❓❓❓

نحوه تست سلامت استپر موتور:
✋️قبل از تست باید خودرو حتما کاملا گرم و روی بنزین خاموش باشد
 سوئیچ را باز کرده تا چراغهای مربوط به دینام و ... روشن شده و 20 ثانیه صبر کرده سپس حتما همان روی بنزین استارت بزنید

اگر به محض روشن شدن ماشین دور موتور بالای ۱ برود (حدود ۱/۵) و سپس آرام پایین بیاید و زیر ۱ بایستد (۹۰۰) استپر سالم و صحیح کار میکند

ولی اگر به محض روشن شدن دور موتور روی ۹۰۰ بایستد و ابتدا بالای ۱ نرود استپر ضعیف عمل میکند

نکته اینجاست که در استپر سالم و ضعیف هر دو روی بنزین دور موتور را روی ۹۰۰ تنظیم میکنند ولی روی گاز استپر ضعیف بسیار شدید مشکل خودش رو نشون میده.  


برچسب ها: نقش استپر موتور چیست ، استپر ، استپر موتور ، وظیفه استپر موتور ، وظایف استپر موتور ،
آخرین ویرایش: جمعه 26 خرداد 1396 01:09 ب.ظ

عملکرد کنیستر چیست ؟

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 12:34 ب.ظ  •   



به طور کلی کنیسترِ سوخت، حافظِ محتویات جیب شما و محیط زیست است.

این قطعه باعث بهره‌وری_از_بنزینِ_بخار شده می‌شود.

 اعمالِ استانداردهای سخت‌گیرانه برای کاهش آلودگی خودروها در سال ۱۹۷۰، باعث اضافه شدنِ #کنیستر در بیشتر خودروها شد و سال‌ها بعد نصبِ این قطعه در خودروهایِ داخلی اجباری شد. شاید برای شما هم پیش آمده است که بعد از رفع عیب خودرو در تعمیرگاه‌های مجاز و غیر‌مجاز داخلی، با یک شلنگِ خارج شده از زیر سپر عقب مواجه شده‌اید و بعد از جویا شدنِ علت کار، آقای متخصص دلیل این‌کار را صاف‌کار کردن پیشرانه یا باز شدنِ نفس خودرو عنوان می‌کند، 

همان‌طور که در شکل پیداست، بخارات بنزین و  هیدروکربن‌های تبخیر شده از سطح بنزینِ موجود در باک، توسط یک رابط به مخزن #کنیستر می‌رسند. 

در این قطعه به دلیل وجود زغال، هیدروکربن‌ها جذب می‌شوند و بخارات بنزین بعد از گذشت از صافی با یک رابط به سوپاپِ برقی کنیستر می‌رسند، اگر خودرو روشن باشد بخارات بنزین از این دریچه عبور می کنند و به مانیفولد هوا می‌رسند و در محفظه احتراق می‌سوزند، در غیر اینصورت و شرایطِ بسته بودنِ دریچه، در محفظه کنیستر می‌مانند تا خودرو استارت زده شود، با ورود بخارات بنزین در محفظه #مانیفولد هوا، مصرف‌سوخت درصدی کمتر می‌شود و کارکردِ موتور به طورِ ویژه در حالتِ سرد و بخصوص در خودروهای کاربراتوری دارای کارکردی بهینه خواهد بود. حال جواب سوال مشخص است! 

خارج کردنِ کنیستر از #مدار، باعث افزایش مصرف سوخت و کارکرد نامناسبِ اتومبیل در شرایط سرد می‌شود.


برچسب ها: عملکرد کنیستر چیست ؟ ،
آخرین ویرایش: جمعه 26 خرداد 1396 12:37 ب.ظ

واحد کنترل الکترونیک گاز

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 12:33 ب.ظ  •   

واحد کنترل الکترونیک گاز

اطلاعات ورودی به کنترل یونیت اطلاعات ورودی از سنسور دور موتور، که مقدار دور موتور را به کنترل یونیت ارسال می کند.

- اطلاعات مربوط به انژکتور بنزین، را برای خودرو ها دو گانه سوز به عنوان مبنا در نظر گرفته و ECU از روی آن پاشش انژکتور های گاز را تعیین می کنند.

- اطلاعات دمای آب

- اطلاعات دمای گاز که برای تنظیم زمان پاشش بسیار مهم است.

- اطلاعات سنسور مبدل فشار که نشان دهنده مقدار فشار گاز در مخزن است.

- اطلاعات سنسور فشار گاز

- اطلاعات ارسالی از سنسور میل بادامک

- اطلاعات ارسالی از کلید نوع سوخت

فرمان های خروجی از کنترل یونیت:

- سیگنال ارسالی به انژکتور های گاز

- سیگنال ارسالی به شیر برقی ها

- سیگنال ارسالی به چراغ کلید نوع سوخت، که میزان گاز موجود در مخزن را نشان می دهد.

- سیگنال دستگاه عیب یاب

2- آدوانسر

3- مولاتور

4- سنسور ها

5- انژکتور گاز

انواع انژکتور از نظر پاشش شامل:

- ترتیبی

- نیمه ترتیبی

- گروهی

6- شیر برقی بنزین (شیر فشار پایین)

7- شیر برقی گاز (شیر فشار بالا)

8- شیر برقی سر مخزن

9- موتور پله ای

10- کلید تبدیل سوخت                                                                                                                            


برچسب ها: واحد کنترل الکترونیک گاز ،
آخرین ویرایش: - -

آموزش تعمیر ترمز abs

نویسنده : قائم حسینی چهارشنبه 24 خرداد 1396 12:46 ق.ظ  •   

Search Results

درباره سیستم ترمز و ترمز A.B.S - خودرو

www.gerdavari.com/ABS%20brake.aspx
Translate this page
ترمز abs. یک سیستم ABS نمونه شامل قسمت هایی چون سنسور سرعت، چرخ، بخش کنترل .... پس چنان چه سیستم هیدرولیک یا ABSاتومبیل تان نیاز به تعمیر دارد با یک ... فروشگاه اینترنتی خودرو ( cd های اموزش و تعمیر خودرو , نرم افزار مهندسی مكانیك ...

جزوه آموزش تعمیر ترمز ABS سمند دان - تعمیرات خودرو

tamir.fullblog.ir/.../+++++جزوه+آموزش+تعمیر+ترمز+ABS+سمند+دان - Translate this page
Aug 29, 2015 - سی دی آموزش تعمیر سمند,. جزوه آموزش تعمیر ترمز ABS سمند دانلود,. دانلود رایگان آموزش تنظیم موتور سمند,.آموزش تعمیر موتور پراید. سیستم خنک ...

ترمز ABS :: تعمیرگاه - istgah.com

www.istgah.com/firekeys/kid_97/key_5540994/
Translate this page
آموزش تعمیرات تخصصی ECU. 31.خودرو خطای abs دارد اما سیستم کاملا سالم است. 32.ترمز abs درست عمل نمیکند در صورتی که کیت سالم است. علیرضا صفاریان، ...

تعمیر ترمز های ABS نصب شده بر خودرو اموزش اجزا - Dalfak.com

www.dalfak.com/.../تعمیر-ترمز-های-ABS-نصب-شده-بر-خودرو-اموز...
Translate this page
0:36. اجزا و نحوه ی کار استارت موتور خودرو. 1509 بازدید · 3:3. عملیات تعمیر و نگهداری ترمز اضطراری هواپیما. 177 بازدید · 29:31. تعمیر خودرو. 243 بازدید · 2:59 ...

[PDF]ﺗﻌﻤﻴﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﭘﻤﭗ ﺗﺮﻣﺰ ﺑﺎزدﻳﺪ ، ﺗﻌﻮﻳﺾ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ :

www.saipayadak.org/c/document_library/get_file?uuid...
Translate this page
Jul 7, 2011 - اﺣﺘﻴﺎط ﻫﺎی ﻻزم ﺟﻬﺖ اﻧﺠﺎم ﺗﻌﻤﻴﺮات. : . 1. ﺗﻨﻬﺎ ﻓﺮد ﻣﺘﺨﺼﺺ ﻛﻪ دوره ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﺧﺎص. ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰABS. را ﮔﺬراﻧﺪه ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺗﻌﻤﻴﺮ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ . .1. ﻣﺨﻠﻮط ﺷﺪن دو ﻧﻮع روﻏﻦ ﺗﺮﻣﺰ ...

تعمیر ترمز های ABS نصب شده بر خودرو اموزش اجزا - فیلم آکا - فیلم

www.akairan.com/filme/amoozesh/a6519023114102.html
Translate this page
Jan 13, 2014 - اجزای یاتاقان قطار - فیلم · شعبده بازی با سیگار - فیلم آکا · فیلم و مستند یک فیلم پل سازی bridge - فیلم آکا · آموزش نیت روزه - فیلم آکا.

::: ایران تجارت ::: - ترمز ABS

iran-tejarat.com/Ads1504/Sch103272/ترمز+ABS.html
Translate this page
ترمز ABSصفحه 1 از 1. ١٠/٣/١٣٩٦ ترمز ABS. فروش پیکان وانت مدل 92پیکان وانت مدل .... آموزش تخصصی تعمیرات هیوندای و کیا ، آموزش اتومکانیک و برق خودرو ، آموزش ...

تعمیرات ترمز ABS تندر ۹۰ -L90 | پردازش خودرو

pardazeshkhodro.com/تعمیرات-ترمز-abs-تندر-۹۰-l90/
Translate this page
Apr 6, 2016 - با عضویت در کانال تلگرام با دستورالعمل تعمیرات ترمز ABS تندر ۹۰ – L90 آشنا شوید.(کلیک کنید) · مقالات آموزشی ترمز،ترمز ABS،تعمیرات ترمز ...

تاریخچه ترمز abs پراید

ipoepy.blogpen.ir/
Translate this page
May 10, 2017 - آموزش تعمیرات سیستم ترمز و فرمان اتومبیل پراید / اورجینال ... اید ن مطلب را دنبال کنید به راحتی میتوانید با تمریناتabs عضلات شکم و کمر خود ...

[PDF]بخش چهارم

www.chap.sch.ir/sites/default/files/lbooks/.../051-060-C310138.pdf
Translate this page
شکل ١٤2ــ١ــ جدا کردن مجموعۀ پدال ها و بوستر ترمز ... اگر بوستر قابل تعمیر باشد باید )با استفاده از دستورالعمل .... )ABS(تـرمز


برچسب ها: آموزش تعمیر ترمز abs ،
آخرین ویرایش: - -


تعداد کل صفحات ( 8 ) 1 2 3 4 5 6 7 ...