تبلیغات


 آموزش تعمیرات وانت مزدا 2000i
آموزش تعمیر وانت مزدا 2000
آموزش تعمیرات مزدا 2000

 فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206 Tu3
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات مزدا 3
آموزش تعمیرات مزدا 3
فیلم تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات خودروی X33
آموزش تعمیرات خودروی x33
آموزش تعمیر سوزوکی کیزاشی
آموزش تعمیرات سوزوکی کیزاشی
 آموزش تعمیرات سیتروئن c5
آموزش تعمیرات خودروی سیتروئن c5
آموزش تعمیر فولکس گل
آموزش تعمیرات فولکس گل
  آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیر mvm 530
آموزش تعمیر mvm 530

 آموزش تعمیرات مگان
آموزش تعمیرات مگان
  آموزش تعمیرات پژو 407
آموزش تعمیرات پژو 407
  آموزش تعمیرات mvm110
 mvm 110 آموزش تعمیرات
 فیلم آموزش تعمیرات پراید

 فیلم آموزش تعمیرات موتور ملی ef7
فیلم آموزش تعمیر موتور ملی ef7
  فیلم آموزش تعمیرات موتور پژو/ سمند /پرشیا
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 405 سمند پرشیا
 فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
 جزوات آموزشی سمند -سورن -سریر- ef7
آموزش تعمیرات تمامی مدل های سمند

 جزوات آموزشی تندر
90

آموزش تعمیرتندر 90

 فیلم آموزش تعمیر موتور-گیربکس-جعیه فرمان- ایربگ مزدا 323
فیلم آموزش تعمیر مزدا 323
 فیلم آموزشی کولر خودرو(سیکل کاری - عیب یابی -تعمیر -شارژ گاز)
آموزش تعمیرات کولر خودرو
 آموزش تعمیر برلیانس
آموزش تعمیرات برلیانس
 آموزش تعمیر جک S5
آموزش تعمیر جک S5
 جزوات آموزشی پژو 206
آموزش تعمیر پژو 206
آموزش تعمیرات زانتیا
فیلم آموزش تعمیر زانتا


 جزوات آموزشی ریو
آموزش تعمیرات ریو
 جزوات آموزشی سوزوکی گرند ویتارا
اموزش تعمیرات سوزوکی گرند ویتارا
 جزوات آموزشی نیسان ماکسیما
آموزش تعمیر ماکسیما
 جزوات آموزشی نیسان پیکاپ
آموزش تعمیرات نیسان پیکاپ


























  تعمیر کاران خودرو - مطالب خرداد 1396

زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای هیوندای و کیا

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:32 ب.ظ  •   

زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای هیوندای و کیا 

برای سیستم تایمینگ موتور خودروهای هیوندای و کیا هم ازتکنولوژی زنجیر تایم استفاده شده و هم از تسمه تایم چنانچه خودروی شما جزء آن دسته ایست که تسمه تایم دارند لازم است  نسبت به زمان و کیلومتر تقریبی تعوض تسمه هوشیار باشید و این تاریخ را در جایی یاداشت نمایید.یک تسمه تایم مرغوب حدودا۸۰,۰۰۰ کیلومتر کار میکند و پس از آن بهتر است تعویض گردد.دقت شود همراه با تعوض تسمه تایم حتما باید هرزگرد ها و تسمه سفت کن نیز تعویض شود حتی اگر به نظر سالم برسند.


برچسب ها: زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای هیوندای و کیا ،
آخرین ویرایش: - -

نحوه تعویض تسمه تایم اسپورتیج6سیلندر:

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:32 ب.ظ  •   


ابتدا چرخ سمت شاگرد باید باز گردد.
2-سپس شلگیر نصب شده داخل گلگیر را باز میکنیم
3-ماشین را خرک کرده و جک را به زیر کارتل میزنیم
4-دسته موتورو را باز کرده
5-تسمه هیدرولیک را ازاد میکنیم
6-پمپ هیدرولیک فرمان را باز کرده
7-تسمه سفت کن را باز میکنیم و با تسمه کنار میگذاریم
8-قابهای بالای تسمه تایم را باز میکنیم
9-سپس به قسمت پایین موتور رفته و پولی سر میل لنگ را باز میکنیم
10-بعد از باز شدن پولی قاب پایین تسمه تایم را باز میکنیم
11-سپس دسته موتور را ک بر روی بلوک سیلندر با 3پیچ متصل شده است را باز میکنیم
12-بعد از باز شدن دسته موتور تسمه کاملا قابل رویت بوده 
13-سپس موتور را برروی تایم اصلی اورده و تسمه سفت کن را باز میکنیم
14-بعد از بار کردن تسمه سفت کن تسمه تایم کهنه را بیرون کشیده و تسمه نو را جا میزنیم
نکته:توجه داشته باشید ک غلتک هرزگردها و تسمه سفت کن سالم باشند در غیر این صورت باید تعویض کرد       
نکته:برای راحتتر جا زدن تسمه تایم خلاصی تسمه را کاملا از سمت پولی میل سوپاپ بگیرید و تمام خلاصی را سمت پولی میل سوپاپ سمت چپ قرار دهید تا موقع سفت کردن تسمه تایم بهم نخورد لازم به ذکر است تایم سانتافه2700و اسپورتیج قدیم و توسان قدیم و هیوندا کوپه یکی میباشد با تشکر


برچسب ها: نحوه تعویض تسمه تایم اسپورتیج6سیلندر: ،
آخرین ویرایش: - -

عوامل خرابی کاتالیزور خودرو

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:31 ب.ظ  •   



کاتالیزور بخشی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو است که گازهای خطرناکی نظیر منوکسید کربن و هیدروکربن‌های نسوخته را به بخار آب و دی اکسید کربن که نسبتا کم‌خطرتر است تبدیل می‌کند. عمر این قطعه معمولا به بیش از ده سال می‌رسد اما در موارد خرابی آن باید فورا عیب‌یابی و تعویض شود. در خیلی از کشورها رانندگی بدون کاتالیزور به خاطر ضررهای محیط‌زیستی آن جرم سنگینی محسوب می‌شود.



برچسب ها: عوامل خرابی کاتالیزور خودرو ، خرابی کاتالیزور خودرو ، کاتالیزور خودرو ،
آخرین ویرایش: جمعه 26 خرداد 1396 07:32 ب.ظ

چند ایراد متداول در خودرو و رفع ایراد آن ها :

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:30 ب.ظ  •   



1️⃣خودرو به صورت نیمه کامل روشن می شود ولی با رها کردن سوییچ خاموش میشود 
✅خراب شدن و یا نیم سوز شدن کویل


2️⃣روشن نشدن خودرو در هنگام استارت گرم(یعنی 20تا 30 دقیقه بعد از خاموش شدن موتور)

✅سنسور دور موتور ایراد دارد (این سنسور در اثر گرمای زیاد کیفیت خود را از دست میدهد) و یا براده های نوک آن تمیز گردد .

3️⃣بد روشن شدن خودرو در آب و هوای سرد
✅سنسور دمای آب

4️⃣خودرو در هنگام روشن شدن دچار خام سوزی میشود
✅سنسور اکسیژن خراب است.


برچسب ها: چند ایراد متداول در خودرو و رفع ایراد آن ها : ،
آخرین ویرایش: - -

نوع و اندازه انواع تسمه های بکاررفته درخودروهای مختلف

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:29 ب.ظ  •   



تسمه تایم پژو 405 جی ال 113 دنده
 تایم پژو 405 GLX-سمند-پرشیا 114 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 1 108 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 2 104 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 5 134 دنده
تسمه تایم پراید 107 دنده
تسمه تایم زانتیا 136 دنده
تسمه تایم دوو ریسر 104 دنده
تسمه تایم دوو سیلو 111 دنده
تسمه تایم دوو اسپرو 125 دنده
تسمه کولر اردی 4PK-830
تسمه هیدرولیک اردی 4PK-1060
تسمه کولر پژو 405 GLX مدل 2000 4PK-845
تسمه دینام پژو 405 GLX مدل 2000 4PK-945
تسمه دینام اردی 835*5/10
تسمه کولر وهیدرولیک اردی 4PK-1420 ,,4PK-1425
تسمه دینام پژو 405 GLX-سمند-پرشیا 6PK-1660 ,, 6p1665,,6PK 1663
تسمه دینام پراید 900*5/9 ,,,GM890
تسمه دینام پژو 405 جی ال 2000 4PK-698
تسمه دینام پژو 206 تیپ 1 و 2 6PK-1565 ,,6PK-1560
تسمه دینام 206 تیپ 5 6PK-1575 ,, 6PK-1585
تسمه دینام دوو سیلو 5PK-970 ,,5PK-975 
تسمه دینام اسپرو 5PK- 1320
تسمه کولر پراید 34*A
تسمه دینام زانتیا 6PK-1648


برچسب ها: نوع و اندازه انواع تسمه های بکاررفته درخودروهای مختلف ،
آخرین ویرایش: - -

مشكل ترمز خودرو كه هر صاحب خودرویى باید آن را بداند

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:29 ب.ظ  •   




هر راننده اى باید بداند كه مشكلات مربوط به ترمز خودرو را چگونه چك كند. روتور تاب خورده، شلنگ ترمز سوراخ دار و جیر جیز ترمز از شایع ترین مشكلات ترمز هستند.
آیا ترمز خودروى شما صدایى مانند جیر جیر تولید مى كند؟ خودرو به یك سمت كشیده مى شود؟ و یا یه گدال بزرگ روغن در كف پاركینگ شما به وجود آمده است؟ تمام این عوامل نشانه ى وجود مشكل در سیستم ترمز است.
ترمز یك وسیله ى نقلیه یك بخش ضرورى و مهم براى ایمنى خودرو و سرنشینان آن است. در حالى كه سیستم ترمز به خودى خود قابل اعتماد است اما نیاز به تعمیر و نگه دارى درست دارد. همچنین افزایش عمر خودرو معمولاً مشكلاتى را در سیستم ترمز به وجود مى آورد.

گیربکسهای منو ماتیکی یا تیپ ترونیک چیست⁉️

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:28 ب.ظ  •   


✅ اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس ها گفته می شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به  D (حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P (پارک) محدود می کردند،  اما سیستم های منومتیک با اهرم های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده ها را برای راننده فراهم کرده اند. شرکت های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده اند، نام هایی مانند "تیپ ترونیک، گیرترونیک ، تاچ ترونیک ، اسپرت ترونیک و دستی بدون کلاچ
⬅️برخی از گیربکس های منومتیک و نیمه اتوماتیک اجازه کنترل تعویض دنده ها را کاملاً به راننده می دهند؛ در حالی که بیشتر آن ها با تعویض دنده  در دور موتور پایین یا دور موتور بالا و براساس مکان پدال گاز، در این پروسه مداخله می کنند و به صورت اتوماتیک دنده ها را عوض می کنند. گیربکس های منومتیک و بیشتر گیر بکس های نیمه اتوماتیک می توانند همانند یک جعبه دنده اتوماتیک عمل کنند و اجازه دهند که سیستم کامپیوتری نسبت به تعویض دنده ها اقدام کند. در واقع باید اذعان داشت که با اختراع سیستم های منومتیک، راننده ها دیگر نیازی به کسب مهارت برای کار با دو پدال گاز و کلاچ نخواهند داشت و درگیر پروسه تعویض دنده ها نمی شوند.
⚫️ تیپ ترونیک⁉️
✅بسیاری از مردم سیستم های اتوماتیکی با ویژگی کم و زیاد کردن دستی دنده را تحت عنوان "تیپ ترونیک" می شناسند؛ درحالی که "تیپ ترونیک" محصول انحصاری شرکت آلمانی پورشه است که لیسانس استفاده از آن را به شرکت های خودروسازی دیگری چون لندروور و گروه فولکس واگن (آئودی، سئات، اشکودا، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه و فولکس واگن) فروخته است. تیپ ترونیک عملکردی شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می انجامد، راننده ضمن کنترل دنده ها در پیچ، می تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد. همانطور که اشاره شد، در برخی مدل ها، کم و زیاد کردن دنده ها با اهرم های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان یا توسط دکمه های تعبیه شده روی آن صورت می گیرد که در این حالت، راننده می تواند وضعیت دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی مشاهده کند.
✅اگرچه تیپ ترونیک همانند سایر گیربکس های اتوماتیک، از مبدل گشتاور استفاده می کند، اما باید گفت، تیپ ترونیک همانند گیربکس های دستی که توسط سیستم های کامپیوتری کنترل می شوند،نیست و حتی نیمه-اتوماتیک هم محسوب نمی شود. برای مثال، شرکت آئودی در برخی خودروهای خود از تیپ ترونیک 5 سرعته استفاده می کند که تعویض دنده ها از یک به دو در هنگام حرکت از حالت توقف کامل، به صورت اتوماتیک انجام می شود. حتی در زمانی که حالت دستی انتخاب شده است، سیستم هوشمندانه منتظر اضافه کردن دنده ها توسط راننده از 2 به 3، 3 به 4 و 4 به 5 می شود، البته اگر راننده به هر دلیلی، دنده را دیر عوض کرد و خط قرمز تعویض دنده رد شد، خود سیستم برای جلوگیری از صدمه دیدن موتور، به صورت اتوماتیک اقدام به اضافه کردن دنده می کند.
⚫️تیپ ترونیک s چیست⁉️
✅این سیستم نسخه به روز شده تیپ ترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخابکند، می تواند به کم و زیاد کردن دنده ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمی گردد و کنترل امور را به دست می گیرد. تیپ ترونیک s برای اولین بار در پورشه باکستر به کار گرفته شد و سپس در ساخت پورشه کاین، به تیپ ترونیک s شش سرعته تبدیل شد.
✅همانطور که اشاره شد، شرکت های مختلف خودروسازی، نام های متفاوتی برای سیستم های منومتیک ساخت خود انتخاب کرده اند، یکی از این کمپانی ها هیوندای است که نام "شیفت ترونیک" (Shiftronic) را برای گیربکس منومتیک خود برگزیده است


برچسب ها: گیربکسهای منو ماتیکی یا تیپ ترونیک چیست⁉️ ، گیربکسهای منو ماتیکی ،
آخرین ویرایش: - -

تعریف ریموت تویوتا پرادو

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:26 ب.ظ  •   

                                 
1- همه درب ها بسته - درب سمت راننده باز باشد.
 2- دوبار کلید را داخل سوئیچ کرده و درآورید.
 3- دوبار درب سمت راننده را بسته و باز کنید.(درب در انتها باز باشد.)
 4- یکبار کلید را داخل سوئیچ کرده و درآورید.
 5- سه بار درب سمت راننده را بسته و باز کنید.(درب در انتها بسته باشد.)
 6- کلید را داخل سوئیچ کرده ، سوئیچ را یکبار باز و بسته کنید و کلید را درآورید.
 7- در تائید عملکرد شما رله قفل مرکزی یکبار عمل می کند.
 8- دکمه قفل و باز ریموت را بصورت همزمان یک ثانیه نگه دارید و سپس بلافاصله دکمه بازکن ریموت را یک ثانیه دیگر فشار دهید.
 9- برای خاتمه درب را باز کنید.


برچسب ها: تعریف ریموت تویوتا پرادو ،
آخرین ویرایش: - -

نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم:

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 07:25 ب.ظ  •   


هیچگاه سوییچ باز، کانکتور رله ی دوبل را جدا نکنیم.
هیچگاه سوییچ باز، سر باتری را بر نداریم.
هیچگاه سوییچ باز، کانکتور ECU را جدا نکنیم.
زیرا هر سه مورد فوق باعث می شود به تغذیه ECU شوک وارد شده و یک یا چند IC از بورد آن بسوزد. مثلأ یک مورد داشتیم کهICکویل روی بورد سوخت و دیگر شمع ها جرقه نمی زدند. این مسئله حتی ممکن است منجر شود که ECU کاملأ بسوزد.
روش صحیح چیست؟
ابتدا سوییچ را ببندید سپس سرباتری منفی را بردارید(اگر بجای منفی مثبت را بردارید لحظه جدا شدن جرقه ی بیشتری می زند و این یعنی شوک به تغذیه ECU ها وارد می شود.) حال می توان بی هیچ مشکلی کانکتور هر یک از ECU ها جدا کرد.
ضمنأ توجه داشته باشید وقتی کانکتور یک ECU را جدا می کنید نباید دست روی پایه های کانکتور آن بکشید چون الکتریسیته ی ساکن بدن می تواند بسادگی باعث سوختن مدار ECU بشود


برچسب ها: نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم: ،
آخرین ویرایش: - -

با دیاگ چگونه بفهمید کاتالیزور پر است یا سالم ؟

نویسنده : قائم حسینی جمعه 26 خرداد 1396 01:13 ب.ظ  •   


⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
روی خودروهای انژکتوری سنسوری به نام مپ سنسور هست، کار این سنسور سنجش مقدار فشار مانیفولده، باید توجه داشت فشار هوای محیط چیزی حدود 900  هست و فشار جو، جایی که خلا کامل هست صفر هست، حال داخل مانیفولد به دلیل کشش هوا توسط پیستونها فشار افت میکند و طبیعتا چیزی بین صفر و فشار م