تبلیغات


 آموزش تعمیرات وانت مزدا 2000i
آموزش تعمیر وانت مزدا 2000
آموزش تعمیرات مزدا 2000

 فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206 Tu3
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات مزدا 3
آموزش تعمیرات مزدا 3
فیلم تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات خودروی X33
آموزش تعمیرات خودروی x33
آموزش تعمیر سوزوکی کیزاشی
آموزش تعمیرات سوزوکی کیزاشی
 آموزش تعمیرات سیتروئن c5
آموزش تعمیرات خودروی سیتروئن c5
آموزش تعمیر فولکس گل
آموزش تعمیرات فولکس گل
  آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیر mvm 530
آموزش تعمیر mvm 530

 آموزش تعمیرات مگان
آموزش تعمیرات مگان
  آموزش تعمیرات پژو 407
آموزش تعمیرات پژو 407
  آموزش تعمیرات mvm110
 mvm 110 آموزش تعمیرات
 فیلم آموزش تعمیرات پراید

 فیلم آموزش تعمیرات موتور ملی ef7
فیلم آموزش تعمیر موتور ملی ef7
  فیلم آموزش تعمیرات موتور پژو/ سمند /پرشیا
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 405 سمند پرشیا
 فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
 جزوات آموزشی سمند -سورن -سریر- ef7
آموزش تعمیرات تمامی مدل های سمند

 جزوات آموزشی تندر
90

آموزش تعمیرتندر 90

 فیلم آموزش تعمیر موتور-گیربکس-جعیه فرمان- ایربگ مزدا 323
فیلم آموزش تعمیر مزدا 323
 فیلم آموزشی کولر خودرو(سیکل کاری - عیب یابی -تعمیر -شارژ گاز)
آموزش تعمیرات کولر خودرو
 آموزش تعمیر برلیانس
آموزش تعمیرات برلیانس
 آموزش تعمیر جک S5
آموزش تعمیر جک S5
 جزوات آموزشی پژو 206
آموزش تعمیر پژو 206
آموزش تعمیرات زانتیا
فیلم آموزش تعمیر زانتا


 جزوات آموزشی ریو
آموزش تعمیرات ریو
 جزوات آموزشی سوزوکی گرند ویتارا
اموزش تعمیرات سوزوکی گرند ویتارا
 جزوات آموزشی نیسان ماکسیما
آموزش تعمیر ماکسیما
 جزوات آموزشی نیسان پیکاپ
آموزش تعمیرات نیسان پیکاپ


























  تعمیر کاران خودرو - مطالب آذر 1396

اصول پورت و پولیش

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:40 ب.ظ  •   

:
نکته ی اول اینه که شما میاین سرسیلندر رو پورت میکنید و مثلا نیم میل به قطر افزوده میشه و حتی پولیش هم میکنید و مثل آینه براق میشه ولی وقتی ماشینو میرونید میبینید خبری از شتاب و تاثیری نیست.چرا⁉️

برچسب ها: اصول پورت و پولیش ،
آخرین ویرایش: - -

پورت و پولیش چیست؟

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:39 ب.ظ  •   

گشاد کاری مسیر هوای منیفولد هوا و اگزوز و یا سرسیلندر را به اصطلاح پورت کردن میگن و به عمل صاف کاری و صیقلی کردن سطح،پولیش کاری گفته میشه.
〽️
قبل از وارد شدن به این مبحث لازم میدونم در مورد جدول راندمان حجمی هر موتوری یه صحبت خلاصه ای کنم تا اهمیت و دلیل پورت و پولیش رو به عمیقی درک کنید.
هیچ موتوری توی دنیا نیست که توی تمام دور موتور ها همیشه 100 درصد از هوایی که نیاز داره رو مکش کنه و داخل سیلندر قرار بده.
شیوه و نمودار این جدول به این شکل هست که توی دور های پایین این عدد کم هست و مثلا چیزی حدود 70 الی 80 درصده و هرچی دور موتور بیشتر میشه این راندمان و عدد هم بیشتر میشه و موتور به یه نقطه ی اوجی میرسه که توی اون دور بیشتر هوا رو میتونه وارد سیلندر کنه و مثلا به 90 الی 95 درصد میرسه و حتی بیشتر؛بعد دوباره هرچی دور موتور بیشتر میشه این عدد افت میکنه و راندمان پایین میاد.


برچسب ها: پورت و پولیش چیست؟ ، پورت و پولیش ،
آخرین ویرایش: جمعه 10 آذر 1396 10:39 ب.ظ

توربو

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:36 ب.ظ  •   

♨️Turbo♨️
〽️
این واژه ای هست که این روزها زیاد به گوشتون خورده و شاید علاقه داشته باشید بدونید که کارش چیه و متعلقاتش چیه.چجور نصب میشه و برای نصبش چیکار باید کرد⁉️
〽️
توربو درواقع نوعی کمپرسور هست.دو پره با زاویه و طراحی خاص داره که با یک شافت این دو پره بهم نصب شده.یکی از این پره ها تو مسیر اگزوز و دود خروجی قرار میگیره که با فشار کمپرس دود خروجی به گردش در بیاد و پره دوم رو که با شافت بهش متصل شده به گردش وادار کنه.
پره ی دوم تو مسیر هوای ورودی موتور نصب میشه و وقتی دور میگیره و با سرعت بالای ۴۰۰۰۰ دور بر دقیقه شروع به گردش میکنه،شروع به کمپرس کردن هوا میکنه و هوای فشرده شده رو میدمه به سمت موتور.در این میان یه شلنگ رفت و برگشت روغن هم به توربو میره که توی اون دور بالا و حرارت بالا صدمه نبینه و یاتاقاناش سالم بمونه.بعضی توربو ها هم شامل شلنگ رفت و برگشت اب هم میشن.هوای کمپرس شده از طرف توربو دارای حرارت ۴۰ الی ۱۰۰ درجه هست و باید قبل رفتن به موتور خنک بشه.مرسوم‌ هست که از اینترکولر استفاده بشه.
اینترکولر ظاهری مشابه با رادیات اب داره ولی قطر کانال های شبکش خیلی بیشتر از رادیات اب هست و درواقع به اندازه ای هست که هوا بتونه به راحتی عبور کنه و از نظر دبی دچار مشکل نشه.اینترکولر واقعا تاثیر چشم گیر داره و ۵۰ الی ۸۰ درصد میتونه روی دما تاثیر بزاره و هوای خنک شده وارد موتور میشه.
چرا گفتم مرسوم هست که از اینترکولر استفاده بشه؟چون روش های مختلفی هست مثل گذشتن هوا از میان آب خنک و بسیار روش های دیگه که شاید به ذهن شما هم برسه.
در این میان باید تمام لوله ها فلزی شده که استیل معمولا استفاده میشه و اگه از شلنگ استفاده بشه باید شلنگ های فشار قوی باشند.تمام مسیر از توربو تا موتور باید درز و نشتی ای نداشته باشه که کمپرس رد نکنه.قبل توربو بهتر هست که از یه فیلتر هوا استفاده کنید چون یه اشغال کوچیک که وارد پره ی توربو بشه باعث خرابی و شکستنش میشه.
جنس لوله اگزوز قبل و بعد توربو نباید از جنس لوله اگزوز معمولی باشه چون حرارت با توربو بیشتر میشه و ممکنه لوله اگزوز سرخ شده و نهایتا ذوب بشه.باز هم مرسومه که از لوله استیل استفاده بشه.
معمولا روی توربو ها قطعه ای به اسم ویست گیت هست.ویست گیت دارای یک فنر هست و مثل سوپاپ اطمینان عمل میکنه یعنی وقتی فشار کمپرس هوا تو مسیر هوای موتور میره بالا سریعا ویست گیت فنرش فشرده شده و یه سوپاپ رو توی توربو باز میکنه و با اینکار دود اگزوز یه مسیری رو دور میزنه و از پره ی توربو نمیگذره.با اینکار کمپرس هوا کاهش پیدا میکنه.ویست گیت قابل تنظیم هست و میتونید روی هر فشاری تنظیمش کنید تا فشار کمپرس توربو محدود بشه و از یه حدی هیچوقت بالا تر نره.بعضی توربو ها هم روی خودشون ویست گیت ندارن و باید از یه ویست گیت جداگانه یا به قولی اکسترنال استفاده بشه و قبل توربو رو اگزوز نصب بشه.همچنین بعضیا برای ویست گیت از یه قطعه ای به اسم بوست کنترل استفاده میکنن تا بتونت به راحتی میزان فشار رو تنظیم کنن.بعضی بوست کنترلر ها مکانیکی هستن و با پیچ تنظیم میشن و بعضی دیجیتالی هستن و قابلیت اتصال به ای سی یو ادجاست دارن و میشه دقیقا دیجیتالی کنترلشون کنید با الگوهای مختلف که خیلی کارآمد هست.برای مثال براش تعریف کنید که از دور موتور ۵۵۰۰ به بعد توربو از مدار خارج بشه