تبلیغات


 آموزش تعمیرات وانت مزدا 2000i
آموزش تعمیر وانت مزدا 2000
آموزش تعمیرات مزدا 2000

 فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206 Tu3
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات مزدا 3
آموزش تعمیرات مزدا 3
فیلم تعمیر موتور پژو 206
 آموزش تعمیرات خودروی X33
آموزش تعمیرات خودروی x33
آموزش تعمیر سوزوکی کیزاشی
آموزش تعمیرات سوزوکی کیزاشی
 آموزش تعمیرات سیتروئن c5
آموزش تعمیرات خودروی سیتروئن c5
آموزش تعمیر فولکس گل
آموزش تعمیرات فولکس گل
  آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیرات نیسان دیزل
آموزش تعمیر mvm 530
آموزش تعمیر mvm 530

 آموزش تعمیرات مگان
آموزش تعمیرات مگان
  آموزش تعمیرات پژو 407
آموزش تعمیرات پژو 407
  آموزش تعمیرات mvm110
 mvm 110 آموزش تعمیرات
 فیلم آموزش تعمیرات پراید

 فیلم آموزش تعمیرات موتور ملی ef7
فیلم آموزش تعمیر موتور ملی ef7
  فیلم آموزش تعمیرات موتور پژو/ سمند /پرشیا
فیلم آموزش تعمیر موتور پژو 405 سمند پرشیا
 فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
فیلم آموزش تعمیر گیربکس پژو 405
 جزوات آموزشی سمند -سورن -سریر- ef7
آموزش تعمیرات تمامی مدل های سمند

 جزوات آموزشی تندر
90

آموزش تعمیرتندر 90

 فیلم آموزش تعمیر موتور-گیربکس-جعیه فرمان- ایربگ مزدا 323
فیلم آموزش تعمیر مزدا 323
 فیلم آموزشی کولر خودرو(سیکل کاری - عیب یابی -تعمیر -شارژ گاز)
آموزش تعمیرات کولر خودرو
 آموزش تعمیر برلیانس
آموزش تعمیرات برلیانس
 آموزش تعمیر جک S5
آموزش تعمیر جک S5
 جزوات آموزشی پژو 206
آموزش تعمیر پژو 206
آموزش تعمیرات زانتیا
فیلم آموزش تعمیر زانتا


 جزوات آموزشی ریو
آموزش تعمیرات ریو
 جزوات آموزشی سوزوکی گرند ویتارا
اموزش تعمیرات سوزوکی گرند ویتارا
 جزوات آموزشی نیسان ماکسیما
آموزش تعمیر ماکسیما
 جزوات آموزشی نیسان پیکاپ
آموزش تعمیرات نیسان پیکاپ


























  تعمیر کاران خودرو - مطالب آذر 1396

اصول پورت و پولیش

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:40 ب.ظ  •   

:
نکته ی اول اینه که شما میاین سرسیلندر رو پورت میکنید و مثلا نیم میل به قطر افزوده میشه و حتی پولیش هم میکنید و مثل آینه براق میشه ولی وقتی ماشینو میرونید میبینید خبری از شتاب و تاثیری نیست.چرا⁉️

برچسب ها: اصول پورت و پولیش ،
آخرین ویرایش: - -

پورت و پولیش چیست؟

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:39 ب.ظ  •   

گشاد کاری مسیر هوای منیفولد هوا و اگزوز و یا سرسیلندر را به اصطلاح پورت کردن میگن و به عمل صاف کاری و صیقلی کردن سطح،پولیش کاری گفته میشه.
〽️
قبل از وارد شدن به این مبحث لازم میدونم در مورد جدول راندمان حجمی هر موتوری یه صحبت خلاصه ای کنم تا اهمیت و دلیل پورت و پولیش رو به عمیقی درک کنید.
هیچ موتوری توی دنیا نیست که توی تمام دور موتور ها همیشه 100 درصد از هوایی که نیاز داره رو مکش کنه و داخل سیلندر قرار بده.
شیوه و نمودار این جدول به این شکل هست که توی دور های پایین این عدد کم هست و مثلا چیزی حدود 70 الی 80 درصده و هرچی دور موتور بیشتر میشه این راندمان و عدد هم بیشتر میشه و موتور به یه نقطه ی اوجی میرسه که توی اون دور بیشتر هوا رو میتونه وارد سیلندر کنه و مثلا به 90 الی 95 درصد میرسه و حتی بیشتر؛بعد دوباره هرچی دور موتور بیشتر میشه این عدد افت میکنه و راندمان پایین میاد.


برچسب ها: پورت و پولیش چیست؟ ، پورت و پولیش ،
آخرین ویرایش: جمعه 10 آذر 1396 10:39 ب.ظ

توربو

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:36 ب.ظ  •   

♨️Turbo♨️
〽️
این واژه ای هست که این روزها زیاد به گوشتون خورده و شاید علاقه داشته باشید بدونید که کارش چیه و متعلقاتش چیه.چجور نصب میشه و برای نصبش چیکار باید کرد⁉️
〽️
توربو درواقع نوعی کمپرسور هست.دو پره با زاویه و طراحی خاص داره که با یک شافت این دو پره بهم نصب شده.یکی از این پره ها تو مسیر اگزوز و دود خروجی قرار میگیره که با فشار کمپرس دود خروجی به گردش در بیاد و پره دوم رو که با شافت بهش متصل شده به گردش وادار کنه.
پره ی دوم تو مسیر هوای ورودی موتور نصب میشه و وقتی دور میگیره و با سرعت بالای ۴۰۰۰۰ دور بر دقیقه شروع به گردش میکنه،شروع به کمپرس کردن هوا میکنه و هوای فشرده شده رو میدمه به سمت موتور.در این میان یه شلنگ رفت و برگشت روغن هم به توربو میره که توی اون دور بالا و حرارت بالا صدمه نبینه و یاتاقاناش سالم بمونه.بعضی توربو ها هم شامل شلنگ رفت و برگشت اب هم میشن.هوای کمپرس شده از طرف توربو دارای حرارت ۴۰ الی ۱۰۰ درجه هست و باید قبل رفتن به موتور خنک بشه.مرسوم‌ هست که از اینترکولر استفاده بشه.
اینترکولر ظاهری مشابه با رادیات اب داره ولی قطر کانال های شبکش خیلی بیشتر از رادیات اب هست و درواقع به اندازه ای هست که هوا بتونه به راحتی عبور کنه و از نظر دبی دچار مشکل نشه.اینترکولر واقعا تاثیر چشم گیر داره و ۵۰ الی ۸۰ درصد میتونه روی دما تاثیر بزاره و هوای خنک شده وارد موتور میشه.
چرا گفتم مرسوم هست که از اینترکولر استفاده بشه؟چون روش های مختلفی هست مثل گذشتن هوا از میان آب خنک و بسیار روش های دیگه که شاید به ذهن شما هم برسه.
در این میان باید تمام لوله ها فلزی شده که استیل معمولا استفاده میشه و اگه از شلنگ استفاده بشه باید شلنگ های فشار قوی باشند.تمام مسیر از توربو تا موتور باید درز و نشتی ای نداشته باشه که کمپرس رد نکنه.قبل توربو بهتر هست که از یه فیلتر هوا استفاده کنید چون یه اشغال کوچیک که وارد پره ی توربو بشه باعث خرابی و شکستنش میشه.
جنس لوله اگزوز قبل و بعد توربو نباید از جنس لوله اگزوز معمولی باشه چون حرارت با توربو بیشتر میشه و ممکنه لوله اگزوز سرخ شده و نهایتا ذوب بشه.باز هم مرسومه که از لوله استیل استفاده بشه.
معمولا روی توربو ها قطعه ای به اسم ویست گیت هست.ویست گیت دارای یک فنر هست و مثل سوپاپ اطمینان عمل میکنه یعنی وقتی فشار کمپرس هوا تو مسیر هوای موتور میره بالا سریعا ویست گیت فنرش فشرده شده و یه سوپاپ رو توی توربو باز میکنه و با اینکار دود اگزوز یه مسیری رو دور میزنه و از پره ی توربو نمیگذره.با اینکار کمپرس هوا کاهش پیدا میکنه.ویست گیت قابل تنظیم هست و میتونید روی هر فشاری تنظیمش کنید تا فشار کمپرس توربو محدود بشه و از یه حدی هیچوقت بالا تر نره.بعضی توربو ها هم روی خودشون ویست گیت ندارن و باید از یه ویست گیت جداگانه یا به قولی اکسترنال استفاده بشه و قبل توربو رو اگزوز نصب بشه.همچنین بعضیا برای ویست گیت از یه قطعه ای به اسم بوست کنترل استفاده میکنن تا بتونت به راحتی میزان فشار رو تنظیم کنن.بعضی بوست کنترلر ها مکانیکی هستن و با پیچ تنظیم میشن و بعضی دیجیتالی هستن و قابلیت اتصال به ای سی یو ادجاست دارن و میشه دقیقا دیجیتالی کنترلشون کنید با الگوهای مختلف که خیلی کارآمد هست.برای مثال براش تعریف کنید که از دور موتور ۵۵۰۰ به بعد توربو از مدار خارج بشه یا از دنده ۳ به بعد توربو کمپرسش کمتر بشه و غیره.
〽️
بعضیا از رادیات روغن هم استفاده میکنن چون دمای روغن توی موتور توربو بالا میره و خوبه که خنک بشه.نکته ی مهم توی موتور توربو کمپرس بخار روغن ایجاد شده هست که بیشتر از حالت عادی میشه.برای این که بخار روغن کم بشه همون رادیات روغنم تاثیر خوبی داره ولی مکانیسم های مختلف دیگه ای هم وجود داره که بحث جداگانه ای دارند.
〽️
هر توربو برای خودش مپ و نمودار مخصوص داره که نسبت به مشخصات موتوری بهترین توربو محاسبه و انتخاب میشه برای اون موتور.
پس هرچی توربو بزرگ تر باشه بهتر نیست و حساب کتاب داره❗️

برچسب ها: توربو ،
آخرین ویرایش: - -

تنفس و راندمان حجمی موتور

نویسنده : قائم حسینی جمعه 10 آذر 1396 10:35 ب.ظ  •   



3)manifold type

برچسب ها: تنفس و راندمان حجمی موتور ،
آخرین ویرایش: - -

روش رفع ایراد عدم نمایش صحیح نشانگر دمای آب سمند مالتی پلكس SMS

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 9 آذر 1396 06:18 ق.ظ  •   


✅ در صورتی كه خودروی سمند با سیستم مالتی پلكس SMS با ایسیو BOCSH و ایراد عدم نمایش صحیح دمای آب در نمایشگر جلو آمپر مراجعه نمود (عقربه نشانگر بطور كامل ابتدای گیج دما را نشان بدهد) ، لازم است جهت رفع ایراد ابتدا اقدام به كنترل وضعیت پیكربندی ECU مطابق
روش زیر گردد:

✔️  تغییر پیکره بندی ایسیو از حالت PTP Base به حالت CAN Base

✔️  انتخاب صحیح نوع خودرو و ایسیو به حالت سمند با سیستم مالتی پلكس SMS با ایسیو BOCSH


برچسب ها: روش رفع ایراد عدم نمایش صحیح نشانگر دمای آب سمند مالتی پلكس SMS ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 9 آذر 1396 06:19 ق.ظ

انوع فیلتر هوای خودرو ؟

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 9 آذر 1396 06:01 ق.ظ  •   



قطعات در سیستم‌های داخلی اتومبیل‌ها به صورت مداوم با هم در ارتباط هستند و نفوذ حتی یک ناخالصی کوچک، می‌تواند عملکرد کل اتومبیل را دچار مشکل کند، از همین رو مهندسان و طراحان صنعتی فعال در حوزه اتومبیل‌سازی با استفاده از فیلتر‌های هوا از ورود مواد خارجی به داخل سیستم‌های داخلی اتومبیل جلوگیری می‌کنند.

 قطعات در سیستم‌های داخلی اتومبیل‌ها به صورت مداوم با هم در ارتباط هستند و نفوذ حتی یک ناخالصی کوچک، می‌تواند عملکرد کل اتومبیل را دچار مشکل کند، از همین رو مهندسان و طراحان صنعتی فعال در حوزه اتومبیل‌سازی با استفاده از فیلتر‌های هوا از ورود مواد خارجی به داخل سیستم‌های داخلی اتومبیل جلوگیری می‌کنند. فیلتر‌های هوا نقش اساسی در تنظیم وضعیت سلامت فنی اتومبیل دارند، از همین رو صاحبان اتومبیل‌ها، همیشه باید حواسشان به وضعیت فیلتر‌ هوای خودرو خود باشد تا در صورت نیاز سریعا آن را تعویض کنند. به طور معمول هر 10 هزار کیلومتر رانندگی با خودرو، باید فیلتر هوای آن عوض شود، در صورت به تعویق انداختن تعویض فیلتر هوا، راندمان عملکردی خودرو کاهش می‌یابد و هوای کافی به سیستم احتراق اتومبیل نمی‌رسد، از همین رو به تعویق انداختن تعویض فیلتر هوا، مصرف سوخت اتومبیل را تا 25 درصد افزایش می‌دهد. در چند سال اخیر با پیشرفت علم و شناخت متریال‌های جدید تنوع فیلتر‌های هوای خودرو بیشتر از قبل شده است و امروزه صاحبان اتومبیل‌ها در هنگام تعویض فیلتر هوای خودرو خود انتخاب‌های بیشتری دارند؛ اما مسئله‌ای که صاحبان خودرو‌ها همیشه با آن درگیر هستند این است که چه نوع فیلتر هوایی برای خودروشان مناسب‌تر است و آیا فیلتر‌های هوای گران‌تر ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند یا خیر.



برچسب ها: انوع فیلتر هوای خودرو ، فیلتر هوای خودرو ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 9 آذر 1396 06:02 ق.ظ

معرفی ۶ نوع دامپر پرکاربرد خودروها

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 9 آذر 1396 05:56 ق.ظ  •   



مطابق گفته بسیاری از مهندسان سیستم تعلیق، نقش دامپر یا کمک فنرها در یک خودرو دست‌کم گرفته می‌شود. دامپرها وظیفه دارند که در هنگام شتاب‌گیری، ترمز و گردش در پیچ‌ها، تایر چرخ‌ها را بر روی سطح جاده نگه دارند و در همین حال، کیفیت سواری را نیز حفظ کنند؛ موضوعی که اهمیت بسیار زیادی دارد. با اینکه نصب دامپر یکی از آخرین کارهایی است که برای تنظیم سیستم تعلیق انجام می‌شود، این قطعه موجب ایجاد یک نوع شخصیت برای شاسی اتومبیل می‌گردد. در ادامه می‌خواهیم انواع مختلف محبوب‌ترین دامپرها را بررسی کنیم.

دامپر تک‌لوله‌ای
مورد استفاده در: آئودی A4، مزدا MX-5 میاتا

 در این طراحی دامپر، یک سیلندر به‌وسیله یک جداکننده شناور به دو بخش روغن و گاز تقسیم می‌شود. یک محور با فشار پیستون در سیلندر، نیروی دامپینگ را ایجاد می‌کند. در طول عمل تراکم، روغن از طریق واشر موجود در سمت محور پیستون به طرف بالا هدایت می‌شود. این در حالی است که واشر رویه پیستون، جریان را کنترل می‌کند. گاز موجود در محفظ که معمولاً نیتروژن انتخاب می‌شود، در طول عمل تراکم، فشرده شده تا حجم ناشی از جابجایی روغن را جبران کند. نیروی دامپک به عواملی چون تعداد، ابعاد و فرم واشرهای روی پیستون، قطر محور، قطر سیلندر و میزان فشار گاز بستگی خواهد داشت.

دامپر دوجداره
مورد استفاده در: کادیلاک CT6، شورولت ایمپالا، رام 1500

 همان‌طور که از نام دامپر «دوجداره» برمی‌آید، این نوع دامپر از دو استوانه هم‌مرکز استفاده می‌کند. استوانه یا سیلندر داخلی با روغن پر شده و محور و پیستون را در خود جای می‌دهد. همانند دامپر تک‌لوله‌ای، در اینجا نیز واشرهای پیستون جریان روغن را هم در مرحله تراکم و هم در مرحله بازگشت یا «ریباند» کنترل کرده و نیروی دامپینگ ایجاد می‌نمایند. در همین حال، یک سوپاپ واشربندی‌شده دیگر با عنوان «سوپاپ پایه» جریان روغن را به درون استوانه خارجی یا «مخزن» هدایت می‌کند و در کنترل «نسبت دامپینگ» نقش دارد. در طول مرحله «ریباند»، روغن از طریق یک سوپاپ یک‌طرفه به  محفظه اصلی برمی‌گردد. قسمتی از استوانه خارجی بوسیله گازی که قابلیت تراکم دارد، پُر می‌شود. این گاز  هم وظیفه جبران تغییر حجم ناشی از محور پیستون در طول عمل تراکم را برعهده دارد و در طول مرحله ریباند نیز به روغن برای خروج از استوانه بیرونی و ورود به استوانه داخلی، نیرو وارد می‌کند. در اینجا نیز عوامل مشابه دامپر تک‌لوله‌ای بر نیروی دامپینگ تأثیرگذارند و البته برخی فاکتورها از طرف سوپاپ نیز به آنها اضافه می‌شود. تنظیمات دامپرهای دوجداره معمولاً‌با اضافه یا کم‌کردن واشرها صورت می‌گیرد.

دامپر انشعاب داخلی
مورد استفاده در: فورد F-150 رپتور

 دامپرهای دوجداره «فاکس» که در پیکاپ پرقدرت فورد یافت می‌شوند، با استفاده از دامپینگ «حساس به موقعیت»، امکان آزادیِ‌عمل زیادی را برای سیستم تعلیق خودرو ایجاد می‌کنند. در میانه این جابجایی، از چند مدار مختلف برای تولید نیروی دامپینگ استفاده می‌شود. در این مرحله، بخش زیادی از مایع، از طریق حفره‌های موجود در استوانه داخلی، از جلوی پیستون کنار می‌رود و قسمت پشت پیستون در سیلندر را پُر می‌کند. بخشی از روغن نیز از طریق واشر سوپاپ‌های پیستون، و همین‌طور در مرحله تراکم، از طریق سوپاپ پایه منتقل می شود. اندازه، موقعیت و واشربندی حفره‌های بای‌پس، می‌تواند در افزایش نرخ دامپینگ در هنگام فشردگی یا بازگشت سیستم تعلیق نقش داشته باشند. وقتی پیستون از آخرین حفره بای‌پس عبور می‌کند، مایع به صورت طبیعی به واشرهای روی پیستون هدایت می‌شود و در نتیجه، نیروی دامپینگ افزایش پیدا می‌کند. یک «سوپاپ پایه» در هنگام رسیدن به حداکثر تراکم، نقش ایفا می‌کند و با رساندن مایع به مخزن خارجی، از «دامپینگِ تراکمی» یکنواخت و عدم‌ ایجاد حالت «کاویتاسیون» یا تشکیل حباب در روغن اطمینان حاصل می‌گردد.

دامپر سیال مغناطیسی
مورد استفاده در: کادیلاک CTS-V، شورولت کوروت، فراری 488GTB، لامبورگینی اوراکاندامپرهای «سیال مغناطیسی» بدون آن که از سوپاپ‌ها برای دیکته‌کردن نرخ دامپینگ استفاده کنند، حرکات چرخ‌ها و بدنه را با استفاده از تغییر ویسکوزیته روغن کنترل می‌کنند. این دامپرها ساختاری معمولی دارند (با یک پیستون در انتهای یک محور و متحرک در داخل یک استوانه مایع هیدرولیک)، امّا  عملکرد آنها چندان «معمولی» نیست. نسل کنونی دامپرهای MR دارای دو کویل الکترومغناطیسی در بدنه پیستون هستند که موجب ایجاد یک میدان مغناطیسی داخلی در اطراف گذرگاه‌های پیستون می‌شوند. مایع هیدرولیک موجود در دامپرها دارای برخی ذرات ریز آهن است که تا قبل از اِعمال جریان الکتریکی به کویل‌‌های پیستون، به صورت رندوم در درون مایع پخش هستند. برق ورودی به کویل‌ها باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می‌شود و ذرات آهن را در یک ردیف قرار می‌دهد. در نتیجه، مقاومت مایع در برابر جریان افزایش پیدا می‌کند. وقتی فشار موجود در هر کدام از طرف‌های پیستون برای شکست خطوط ذرات آهن کافی باشد، مایع به درون گذرگاه‌ها جریان پیدا می‌کند و امکان حرکت پیستون فراهم می‌شود. قدرت جهت‌گیری ذرات آهن با نیروی میدان مغناطیسی، نسبت مستقیم دارد و بر این اساس، تغییر آمپراژ ورودی به کویل‌ها، نیروی دامپینگ را کنترل خواهد کرد.

دامپرهای سوپاپ قرقره‌ای
مورد استفاده در: شورولت ZL1 1LE، شورولت کلرادو ZR2

 دامپرهای سوپاپ قرقره‌ای در ظاهر، طراحی ساده‌ای دارند، امَا در عمل برای تنظیم آنها نیاز به آزمون و خطای زیاد و تنظیم دقیق منحنی سرعت-نیرو با استفاده از معادلات رایج هیدرولیک در این زمینه است. سوپاپ‌های قرقره‌ای که متشکل از یک دیسک فنری به عنوان درپوش یک قسمت استوانه‌ای هستند، در هنگامی که فنر فشرده می‌شوند، شرایط را برای جریان روغن از طریق پورت‌های کناری سیلندر فراهم می‌کنند. فرم این پورت‌ها نیازمند یک طراحی بسیار دقیق است. سطح مقطع این پورت‌ها که اجازه جریان‌یافتن روغن را می‌دهد، تابعی از نیرویی است که به دیسک اِعمال می‌شود. هر چه این نیرو بیشتر باشد، میزان بازشدگی این پورت‌ها بیشتر خواهد بود. فرم، اندازه و موقعیت این پورت‌ها، و همین‌طور صلبیت فنرها، مقدار نیروی دامپینگ را مشخص می‌کند. دامپرهای سوپاپ قرقره‌ای، از نظر موقعیت سوپاپ‌هایشان، انواع مختلف دارند، امّا ساده‌ترین نوع آنها که در خودروهای جاده‌ای استفاده می‌شود، دارای سوپاپ قرقره‌ای در دو طرف پیستون هستند؛ یکی برای مدیریت مرحله تراکم و دیگری برای مرحله ریباند.

دامپرهای با کنترل الکترونیکی
مورد استفاده در: فورد فوکوس RS، اینفینیتی Q50 و Q60، ولوو S90

 در یکی از انطباق‌پذیرترین طراحی دامپرها، ترکیبی از سوپاپ‌های با کنترل الکترونیکی و سوپاپ‌های ثانویه و واشربندی‌شده، نیروی دامپینگ را تعیین می‌کند. در این نوع دامپرها که در دو نوع «تک‌لوله‌ای» و «دو جداره» در دسترس قرار دارند، ممکن است موقعیت سوپاپ‌های الکترومکانیکی تفاوت داشته باشد. نمونه دو جداره که در تصویر نمایش داده شده، مدل جدیدی است که توسط شرکت تأمین‌کننده قطعات Tenneco ارائه شده و از یک سوپاپ یک طرف در پشت پیستون بهره می‌برد که در طول عمل تراکم، شرایط را برای حرکت راحت‌تر پیستون فراهم می‌سازد. در هنگام تراکم،  به دلیل اینکه محور یا شفت جای روغن را می‌گیرد، در سیلندر داخلی، فشار ایجاد شده و در نتیجه، موجب جریان روغن به سمت سوپاپ پایه در قسمت پایین دامپر می‌گردد. یک گاز «تراکم‌پذیر» در مخزن برای جبران تغییر حجم ناشیی از جابجایی روغن در مرحله تراکم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جریان روغن در طول مرحله ریباند به وسیله واشر رویه پیستون و از طریق سوپاپ‌های با کنترل الکترونیکی موجود در بالای پیستون هدایت می‌شود. در مرحله ریباند، روغن با استفاده از یک سوپاپ یک‌طرف که در زیر «سوپاپ پایه» قرار گرفته، به درون سیلندر داخلی باز می گردد. میزان باز یا بسته بودن سوپاپ‌ها در بالای دامپر، موجب تغییر در نیروی دامپینگ، چه در هنگام «تراکم» و چه در هنگام «ریباند» می‌شود.


برچسب ها: معرفی ۶ نوع دامپر پرکاربرد خودروها ، دامپر پرکاربرد خودروها ، دامپر ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 9 آذر 1396 05:57 ق.ظ

نحوه تعریف و برنامه ریزی دریچه گازبرقی

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 9 آذر 1396 05:55 ق.ظ  •   





برچسب ها: نحوه تعریف و برنامه ریزی دریچه گازبرقی ،
آخرین ویرایش: - -

واسکازین چیست و چه زمانی نیاز به تعویض دارد

نویسنده : قائم حسینی پنجشنبه 9 آذر 1396 05:50 ق.ظ  •   

 ⁣ :

آشنایی مقدماتی با سنسور ها (The sensor)

نویسنده : قائم حسینی سه شنبه 7 آذر 1396 12:05 ق.ظ  •   

به احتمال زیاد بارها نام فشگنی را شنیده اید و حتی از آن استفاده كرده ایده اما تا به حال در مورد نحوه كار آن اندیشیده اید ؟ 
معانی فارسی سنسور میشود حسگر یعنی قطه ایی كه بنا بر طراحی و نحوه ساخت خود میاوند اطاعات مختلفی را به صورت مورد نظر ارسال كند حال این ارسال اطلاعات میواند به صورت آنالوگ و یا دیجتال باشد. 
نحوه كار سنسور تا قبل از استفاده رایج نیمه رسانا ها ساده و بر مبنای آنالوگ استوار بود و قالب اطلاعات را به صورت های ایتدایی ارسال میكردند اما امروز به استفاده چشمگیر از نمیسه رسانا ها و مدارات مجتمع سنسور ها توانایی ارسال كردن و دهش دقیق داده را در كنار طول عمر و قیمت مناسب دارا هستند. 
برای شروع یك دسته بندی كلی بر اساس نحوه عملكرد سنسور انجان می دهیم. 
سنسور های آنالوگ 
اغلب این سنسور ها به مانند یك میكرو سویچ عمل میكنند و با طراحی خاص و استفاده از عواملی مانند حركت های مكانیكی در ناحیه مورد نظر یا بود.نبود فشار , یا حتی تغییر چشمگیر حوزه مغناطیس و یا انبساط و انبقاظ فرامین لازمه را به بخش مورد نظر ارسال میكنند. 
آز ساده ترین این سنسور ها میتوان به سنسور فشار روغن اشاره كرد كه تنها تونایی بیان كردن وجود داشتن یا نداشتن فشار روغن را دارا بود و تونایی نمایش مقدار فشا را ندارد( اگر لامپ روشن باشد فشار وجود ندارد و اگر خاموش باشد فشار وجود دارد) 
سنسور های دیجیتال 
مهمترین مشخصه این سنسور داشتن دامنه وسیع اطلاعات در خروجی میباشد به این گونه كه در نوع آنالوگ در قالب موارد دو حالت داشتیم(روشن بودن یا خاموش بودن چراغ) اما در سنسور های دیجیتال تغییرات در دامنه زمانی مورد نظر میباشد

سنسور دیجیتال به سنسوری میگن كه خروجی اون به شكل دیجیتال باشه ساده ترین حالت اون همون سنسورهای دو حالته آن/آف هست و حالت كاملتر نوعی سنسور تشخیص وضعیت یك محور (شفت انكودر ) است بقیه سنسورها كه گفتین انالوگ هستن و با زور مبدل آنالوگ به دیجیتال نمیشه اونا رو سنسور دیجیتال كرد چون خروجی اونا بین دو مقدار معین مثلا صفر اهم تا 200 اهم میتونه بینهایت مقدار داشته باشه (مثلا 123 اهم 124 اهم 124.5 اهمو ...) اما در یك سنسور دیجیتال خروجی از تعداد بیت های معینی تشكیل میشه (مثلا 4 بیت ) و مقدار خروجی هم فقط میتونه مقادیر محدودی باشه .مثلا در سنسوری با 4 بیت خروجی خروجی فقط یكی از اعداد زیر خواهد بود . 0 یا 1 یا ... یا 15 

سنسور اصولا یك مبدل انرژی است. یعنی قطعه ای است كه نوعی از انرژی را به نوع دیگر بتواند تبدیل كند ولی اكثر سنسورها انواع مختلف انرژی مانند گرمایی-مكانیكی-شیمیایی و ... را به انرژی الكتریكی تبدیل میكنند. 
بنابراین در اكثر سنسورها ورودی انرژی است كه میخواهیم اندازه گیری شود و در خروجی یك سیگنال الكتریكی متناسب با انرژی ورودی داریم.منظور از سیگنال الكتریكی جریان یا ولتاژ است. 
تكنولوژی های متفاوتی برای ساخت سنسورها استفاده می شود ولی با توجه به پیشرفت صنعت نیمه هادی امروزه بسیاری از سنسورها با استفاده از قطعات نیمه هادی ساخته می شوند. اصولا خروجی اكثر سنسورها یك سیگنال پیوسته (همه مقداره) دارد كه ما آنها را سنسور آنالوگ میشناسیسم. اما برای آنكه خواندن اطلاعات خروجی سنسورها توسط سیستمهای دیجیتال (مانند انواع پروسسورها از جمله ای سی یو) راحت تر انجام شود از مدارهای واسطی برای تبدیل خروجی آنالوگ به دیجیتال یا انجام مدولاسیونهای خاص (مانند مدولاسیون فركانس یا عرض پالس) استفاده میشود. 
همانطور كه گفته شد ورودی سنسور یك نوع انرژی است. بر همین اساس سنسورها را میتوان به گونه های زیر تقسیم كرد. 

1- آكوستیك 
اندازه گیری سرعت. دامنه. فاز. پلاریزاسیون و قطبش امواج صوتی 
2- بیولوژیك 
اندازه گیری چگالی و اجزای جرمهای زیستی 
3-الكتریكی 
اندازه گیری جریان. بار. پتانسل. میدان الكتریك. رسانایی 
4-مغناطیسی 
اندازه گیری میدان و فلوی مغناطیسی 
5-مكانیكی 
اندازه گیری مكان. سرعت. شتاب. نیرو. استرس. فشار. استرین. چگالی. اندازه حركت. سرعت شارش. 
6 نوری 
اندازه گیری سرعت. دامنه. فاز. پلاریزاسیون و قطبش امواج الكترومغناطیس 
7. تشعشعی 
اندازه گیری نوع تشعشع. شدت. انرژی 
8. حرارتی 
اندازه گیری دما. گرمای ویژه. شارش گرما 
9 شیمیایی 
اندازه گیری نوع و چگالی مواد شیمیایی

سنسورها ذاتا آنالوگ هستند و آنهاپی كه داخلشان مبدل آنالوگ به دیجیتال دارند به نام سنسور دیجیتال معروفند


برچسب ها: آشنایی مقدماتی با سنسور ها (The sensor) ،
آخرین ویرایش: - -

انواع مقاومت ها در خودرو پژو

نویسنده : قائم حسینی سه شنبه 7 آذر 1396 12:03 ق.ظ  •   


آشنایی و عیب یابی برق سمند 405 پرشیا، اصول مقدماتی و نقشه خوانی
 
از نظر تغییرات با دما، مقاومت ها به دو گونه کلی ( Posetive Termal Coeficient ) با اختصار PTC و ( Negative Termal Coeficient ) با اختصار NTC تقسیم می شوند. این ویژگی که از آن با عنوان « مقاومت متغیر با دما ( Termistor ) » یاد می شود؛ دارای این خاصیت است که میزان مقاوتی که در دو سر آن دیده می شود با تغییرات دما تغییر می کند. در خودرو پرشیا و 405 مجموعا از 8 مقاومت NTC و PTC استفاده شده است که عبارتند از :


1- مقاومت گرمکن کاربراتور در 405 از نوع PTC.

2- مقاومت گرمکن دریچه گاز در پرشیا از نوع PTC.

3- سنسور مقاومتی فن ها در 405 و پرشیا از نوع PTC.

4- سنسور مقاومتی آمپر آب در 405 و پرشیا از نوع NTC.

5- سنسور مقاومتی دمای آب رادیاتور در پرشیا از نوع NTC.

6- سنسور مقاومتی دمای هوای ورودی در پرشیا از نوع NTC.

7- سنسور مقاومتی دمای اپراتور کولر در 405 و پرشیا از نوع NTC.

8- سنسور مقاومتی دمای خارج از خودرو در پرشیا از نوع NTC.


برچسب ها: انواع مقاومت ها در خودرو پژو ،
آخرین ویرایش: - -

اصطلاحاتی که در دستگاه دیاگ بیشتر به چشم میخوره

نویسنده : قائم حسینی سه شنبه 7 آذر 1396 12:02 ق.ظ  •   



ECU
✅واحد کنترل الکترونیکی 
sensor
✅سنسور،حسگر 
air temperature sensor(ATS)
✅سنسور دمای هوای ورودی 
manifold absolute pressure(MAP)
✅سنسور فشار هوای ورودی 
throttle position sensor(TPS)
✅سنسور موقعیت دریچه گاز 
engine speed sensor(ESS)
✅سنسور دور موتور 
crankshaft position(CKP)
✅سنسور دور موتور 
vehicle speed sensor(VSS)
✅سنسور سرعت خودرو 
camshaft position sensor(CPS)
✅سنسور موقعیت میل بادامک
knock sensor
✅سنسور ناک(ضربه یا کوبش)
lambda sensor
✅سنسور اکسیژن 
oxygen sensor
✅سنسور اکسیژن 
coolant temperature sensor(CTS)
✅سنسور دمای مایع خنک کننده  
water temperature sensor(WTS)
✅سنسور دمای مایع خنک کننده 
actuator
✅عملگر 
injector
✅انژکتور 
fuel pump
✅پمپ بنزین 
double coil
✅کو8یل دوبل 
ignition coil
✅کویل جرقه 
stepper motor
✅استپر موتور،موتور پله ای 
double relay
✅رله دوبل 
canister purge valve
✅شیر برقی کنیستر 
mil lamp
✅چراغ چک


برچسب ها: اصطلاحاتی که در دستگاه دیاگ بیشتر به چشم میخوره ،
آخرین ویرایش: - -

نحوه تست سیمکشی از دسته سیم برا اتصالات ( با استفاده از بیزر و اهم و مولتی متر)

نویسنده : قائم حسینی سه شنبه 7 آذر 1396 12:01 ق.ظ  •   



۱) از سر سوکت سنسور ( پین مورد نظر) تا پین سوکت ‌و پایه ایسیو

۲) ی سر بیزر به پین مورد نظر و سر دیگر به بدنه اتاق که نباید صدای بیزر در بیاد

۳) با همین حالت ی سر بدنه و ی سر سوکت( مشابه گزینه ۲) مولتی متر رو روی اهم میزاریم و تست میگیریم که نباید هیچگونه در صفحه مولتی متر اهم رو نشان بده

۴) به پین های مجاور تست میگیریم( ینی ی سر پراب مولتی متر رو به پین مورد نظر و سر دیگر رو کنار پین های مورد نظر می زنیم و تست میگیریم که نباید صدای بوق در بیاد

۵)نسبت به کابل + باطری در نظر میگیریم( ینی ی سر پراب مولتی متر رو به کابل + باتری میزنیم و اونیکی سر پراب رو به پین مورد نظر میزنیم که دوباره نباید صدای بوق در بیاد

۶) خودرو روشن مدار بسته پایه مورد نظر را نسبت به بدنه تست میگیریم( ینی حالت روشن ی سر پراب به پین مورد نظر سوکت و ی سر پراب به بدنه که نباید بوق بزنه)

فقط جهت یاد اوری: در تمامی مراحل بجز گزینه اخر سر باتری باید قطع باشد...


برچسب ها: نحوه تست سیمکشی از دسته سیم برا اتصالات ( با استفاده از بیزر و اهم و مولتی متر) ، نحوه تست سیمکشی ، نحوه تست سیمکشی از دسته سیم برا اتصالات ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 7 آذر 1396 12:02 ق.ظ

اشنایی با سیستم انژکتور

نویسنده : قائم حسینی سه شنبه 7 آذر 1396 12:00 ق.ظ  •   



پتانسیومتر دریچه­ گاز: این سنسور که در انتهای دریچه­ گا ز بر روی هوزینگ دریچه­ گاز نصب شده است . این سنسور شامل یک پتانسومتر ساده بوده که سر آن با حرکت دریچه گاز می­لغزد و بر روی یک پایه سنسور برق وارد و با حرکت پتانسیومتر ولتاژهای مختلفی را بر روی نیروی وسط آن دریافت می­کند همین تشخیص مبنای موقعیت دریچه­ گاز توسط ECU است.ECU با استفاده از ا اطلاعات تشخیص دور آرام تشخیص، حالت تمام گاز و کاهش سرعت استفاده می­کند.

نکته­ عیب­یابی1: بالا نرفتن دور مو تور از حد خاص پایین که با به هم ریختن کامل کار کرد مو تور همرا ه است.

نکته­ عیب­یابی2: دود کردن موتور که گاهی اوقات به شدت زیاد است و در هنگام گاز دادن کم و زیاد می­شود.

سنسور دمای مایع خنک کننده[1]: وظیفه این سنسور میزان حرارت دمای آب موتور را به ECU اطلاع می­دهد. این سنسور از نوعNTC  است .این سنسور در خودروهای پژو 405،پارس، سمند پشت سرسیلندر و در پیکان و RD در روی موتور قرار دا رد و با اب در حال گردش سیستم مو تور در تما س مستقیم است هم زمان با گرم شدن اب مقدار مقا ومت دیده شده بر روی پایه ی این سنسور و مطابق ان بر روی پایه ی ECU  کاهش می­یابد سپس مقا ومت دا خلی این سنسور به نوعی می­تواند بیان کننده دمای آب موتور باشد.

علت خرابی : دود کردن خودرو به طور محسوس در زمان سرد بودن خودرو (احتراق ناقص و تولید CO بیشتر)، حالت ساسات نکردن خودرو و یا بد روشن­شدن آن در روزهای سرد.

انوع سنسور دمای مایع خنک کننده:

قهوه­ای دو پایه = یونیت فن = پارس، سمند، 405

سبز دوپایه =  ECU = پارس، سمند، 405

آبی تک پایه = پشت آمپر

آبی سه پایه = پیکان، RD

سبز دو پایه =ECU  = 206

سنسور اکسیژن[2]: محل نصب این سنسور بر روی ما نیفولد دود بین موتور و مبدل کاتالیزوری نصب می­باشد. این سنسور نقش مهمی را در سیستم انژکتوری بازی می­کند با دود خروجی از اگزوز در تماس مستقیم است و در اصطلاح (FID BACK) نام دارد این سنسور نقش فید بک منفی را در سیتم انژکتوری دارد و نسبت به جریان اکسیژن موجود در دود حساس است کم و یا زیاد بودن اکسیژن در دود نشانه­ای از عدم عملکرد صحیح ECU و یا عدم مطابقت موتور با ECU ی نصب شده بر روی ان است.

ECU با استفاده از این اطلاعات می­تواند یک محاسبه­ی نسبت مخلوط سوخت و هوا و تعد­یل غنی­بودن سوخت و هوا در داخل این سنسور یک المنت گرم­کننده (گرمکن) به کار رفته است که اجازه می دهد دمای کار کرد سنسور اکسیژن سریعا به 300 درجه سانتیگراد برسد.

میزان خروج CO در خودروهای مختلف :

پراید کاربراتوری:2-1%

پژو کاربراتوری:5/1-1%

پیکان کاربراتوری:4-3%

پیکان و RD انژکتوری با ECU S2000 : 8/0-5/0% خود تنظیم

پیکان و RD انژکتوری با ECU SL96 :2-5/1% تنظیم با پتا نسیومتر CO

پژوریا، سمند، پارس با ECU SL96 :5/1-1% تنظیم با دستگاه

پژو، سمند، پارس با ECU S2000 :8/0-5/0% با دستگاه

206 با ECU S2000:5/0-0% با دستکاه

سمند، پرشیا با ECU MM8P :  2-5/1% خود تنظیم  

و اثرات خرابی این سنسور بالا رفتن مصرف سوخت و الوده شدن محیط زیست.

کوئل دوبل[3]: وظیفه کو ئل دوبل همان وظیفه همیشگی در کوئل­های معمولی است یعنی افزایش ولتاژ برای انجام جرقه در حالت انفجار است تنها تفاوت کوئل دوبل در خودروهای انژکتوری با کاربراتوری در دوبل بودن است بدین معنا که از دو کوئل مجزا در کنار هم تشکیل شده است. نحوه برق­رسانی به شمع­های مو­تور هم طبق شکلهای بالا است. محل نصب کوئل دوبل در خودروهای 405، پارس و سمند دقیقا در روی سر سیلندر و در جای دلکو نصب شده است و در پیکان و RD در جای دلکو نصب می­شود.

اثرات خرابی : بالا رفتن میزان مصرف بنزین به طور محسوس در زمان نیم­ سوز شدن کو­ئل – در حالت سوختن کوئل موتور روشن نمی­شود .

رله دوبل[4]: رله دوبل وظیفه برق رسانی به قسمتهای مختلف موتور را بر عهده دارد و از ECU دستور می­گیرد. این رله از دو رله مجزا تشکیل شده است. محل قرارگیری این رله در خودروهای  405و پارس زیر سینی فن و درخودروهای سمند و پیکان وRD در کنار ECU قرار دارد. این رله برق­رسانی برای ECU را در حالتهای سویچ بسته، سویچ باز و موتور روشن بر عهده دارد.

برق رسانی به قطعات زیر از وظایف رله دوبل است : پمپ بنزین – انژکتورها – ECU – کوئل دوبل – شیر برقی کنستر – گرمکن دریچه ی گاز – المنت – سنسور اکسیژن      

علت خرابی : روشن نشدن موتور – پاک شدن مکرر حافظه­ی موقت ECU

استپر موتور[5]: محل نصب استپر موتور در روی بدنه­ی دریچه­ی گاز است  (هوزینگ دریچه گاز )

وظایف استپر موتور : ایجاد حالت ساسات در زمان سرد بودن خو درو – تنظیم دور آرام موتور در زمان گرفتن بار اضافی از موتور مثل کولر – تنظیم مخلوط سوخت و هوا در زمان دور آرام

استپر موتور یک موتور مرحله­ای DC است و بر اثر ولتاژ مثبت و منفی که با یک منطق خاص از طرفECU به پایه­های این قطعه اعمال شود. شفت این موتور یک پله به راست یا یک پله به چپ می چرخد که از طرفی شفت این موتور به یک میلهمارپیچ متصل است که با چرخش هر پله به عقب یا جلو (کورس ) میله ی مارپیچ نیز می­چرخد. استپر موتور دارای 200 پله است و میزان کورس عقب یا جلوی استپر موتور برای 200مرحله 8 میلیمتر است بنابراین کورس حرکتی هر مرحله 04/0 میلیمتر است  در صورت باز کردن استپر موتوربرای تجد ید حافظه (ریتایم) را انجام می دهیم که مراحل ان عبارت اند از : به مدت 10ثانیه سویچ بسته- به مدت 10ثانیه سویچ باز بدون اینکه گاز بدهیم استارت زده و موتور را روشن می کنیم .

اثرات خرابی: دور بالای موتور پس از روشن کردن آن - خاموش­شدن خودرو در هنگام رها کردن گاز – کاهش موتور در هنگام کولر گرفتن- عدم پایداری خودرو در دور آرام (افزایش و کاهش بی دلیل دور موتور)

سنسور سرعت خو درو[6]: این سنسور وظیفه دارد سرعت خودرو را اندازه گیری کرده و بهECU  اطلاع می­دهد. محل نصب این سنسور در شفت خروجی  گیربکس قرار دارد. ECU با استفاده ازاین اطلاعاتی که از این سنسوردریافت می کند برای پارامترهای زیر استفاده می کند.

1: فهمیدن و درک سرعت خودرو و نمایش ان

2: فهمیدن دنده ی درگیر خودرو

3:تصحیح دور ارام در هنگامی که در حال حرکت است

4:بهتر کردن شتاب گیری خودرو 

اثرات خرابی: خاموش شدن خودرو در هنگام رها کردن گاز (حالت ترمز گیری)- ایجاد احساس بد کار کردن برای راننده در سرعت ها ی بالا – اطلا عات سرعت را به پشت امپر نمی دهد.

انژکتور[7]: این قطعه وظیفه پاشش سوخت را بر عهده دارد در اکثر خودروها تعداد انژکتورها با تعداد سیلندرها موتور برابر است این یک قطعه الکترومکانیکی است که از ECU دستور می­گیرد و سوراخهای ریزی که جهت پاشش سوخت دارد به طور یکنواخت یا مخروطی شکل و با زاویه حدود 30و20درجه پاشش می­کند.

انواع انژکتورها: مخروطی با زاویه پاشش حدود 30درجه – استوانه­ای با زاویه پاشش حدود20درجه

مخروطی در اتومبیل­های :پارس، سمند و405

استوانه­ای در اتو مبیل­های : RD ،206 ، پراید

اجزای تشکیل دهنده انژکتور:

1: پوسته انژکتور

2:سوزن انژکتور

3:فنر

4:قطعه محدود کننده

5:سولونوئید بوبین

6:سوکت اتصال به دسته سیم موتور

7:صافی بنزین

اثرات خرابی: در صورت خرابی انژکتورها با توجه به نقش انها در موتور، موتور سه کار خواهد کرد و یا اینکه به دلیل پاشش به موتور دود خواهد کرد .

پمپ بنزین و رگلاتور فشار بنزین[8]: وظیفه پمپ بنزین ارسال بنزین از باک به ریل سوخت است. فشار تولیدی توسط پمپ بنزین 6 بار است که این فشار توسط رگلاتور فشار بنزین کاهش می­یابد.

وظیفه رگلاتور: این وسیله بر روی ریل سوخت نصب می­باشد در خودروها پیکان، سمند ،پرشیا در انتهای ریل سوخت می­باشد و در 206 بر روی پمپ بنزین سوار شده است وظیفه این پمپ ثابت نگه داشتن فشار بنزین در داخل ریل سوخت است و همواره باید فشار پشت انژکتورها ثابت باشد.

فشار مدار سوخت در خودرها به شرح زیر است:

1: در پبکان وRD 5/3بار

2:در 206 3بار

3:در پرشیا ،سمند ،405، پارس3/2تا7/2بار

4:در پراید 5/2بار

انواع پمپ بنزین:

1:در داخل باک که در خودرو ها ی 405 ، پراید، سمند، پیکان، RD ، 206 به کار رفته است .

2: خارج از باک که در خودرو های سمند و پرشیا به کار رفته است.

صافی بنزین: وظیفه صافی بنزین تصفیه بنزین و گرفتن ناخالصیهای آن است. صافی بنزین بین پمپ بنزین و رگلاتور قرار دارد صافی بنزین را بر اساس کارکرد (Km) تعویض می­کنند. (Km 20000) .

کنستر: کنستر یک قوطی معمولا مشکی رنگ است که در زیرگلگیر سمت راست نصب می­شود این قوطی که داخل آن پر از دانه­های فعال کربن است توسط دو شیلنگ از یک طرف به باک و از طرف دیگر به هواکش هوای ورودی موتور متصل می­باشد و وظیفه آن جذب بخارات بنزین است.

شیر برقی کنستر: این شیر برقی که توسط ECU کنترل می­شود وظیفه ی بازگرداندن بخارات بنزین که در کنستر جمع شده است را دارد.

چراغ اخطار یا لامپ عیب یاب[9]:در حالت سویچ باز این لامپ روشن و در حالت موتور روشن این لامپ باید خاموش شود در صورتی که روشن بماند بیانگر وجود عیب­های اساسی در سیستم انژکتور است. عیب­های دائم یا اساسی عبارت­اند از:

اشکال در عملکرد کوئل شماره (1)- اشکال در عملکرد کوئل شماره (2)- اشکال در عملکرد انژکتور ها – اشکال در عملکرد خود ECU .


برچسب ها: اشنایی با سیستم انژکتور ، سیستم انژکتور ، انژکتور ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 7 آذر 1396 12:00 ق.ظ

تعریف ریموت هایما s7

نویسنده : قائم حسینی دوشنبه 6 آذر 1396 11:59 ب.ظ  •   



1.سوئیچ راداخل مغزی قرار دهید.
2.درب راننده را یک بار باز کنید ,ببندید و مجددأباز کنید.
3.سوئیچ را داخل مغزی 5بار کامل باز وبسته نمایید در صورت انجام صحیح فلاشر یک بار زده میشود .
4.یکی از دکمه های ریموت شماره 1را بزنید فلاشر یکبار دیگه میزند.
5.جهت تعریف ریموت شماره 2 یکی از دکمه های قفل یا  باز را بزنید فلاشر یک بار دیگه میزند.
6.درب راننده را ببندید ودرصورت انجام صحیح مراحل انجام شده فلاشر یک بار دیگه میزند


برچسب ها: تعریف ریموت هایما s7 ،
آخرین ویرایش: - -


تعداد کل صفحات ( 2 ) 1 2